عضو شورای شهر تهران: اجرای غیراصولی طرح عفاف‌و‌حجاب به‌جای تشویق به تهدید تبدیل می‌شود

16 اردیبهشت 1389

ایلنا: عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه شورای شهر تهران در مورد طرح حجاب و عفاف گفت: هرگونه تصمیم که درمورد کار فرهنگی مربوط به طرح حجاب و عفاف می‌شود ،نیازمند یک کار کارشناسی و برنامه‌ریزی طولانی مدت است چرا که اجرای یک‌شبه یا یک‌ساله این طرح چیزی جز تهدید و دلزدگی کودکان و نوجوانان از دین نیست.

محمدعلی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد طرح حجاب و عفاف تاکید کرد : امثال چنین طرح‌هایی در گذشته نیز، تحت عناوین گوناگون عملیاتی شده است و بارها شاهد مکانیزم گوناگون اجرای این طرح بوده‌ایم. که با سیاست‌های غیر کارشناسانه ناقص مانده است.

او افزود: در حال حاضر پس از اجرای طرح گشت‌ارشاد و یا طرح‌هی امر به معروف و نهی از منکر، حالا بعد از سال‌ها نوبت به اجرای طرح حجاب و عفاف رسیده است ،این در حالی است که هنوز میزان اثر بخشی واقعی طرح‌های گذشته هنوز معلوم نشده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه تا امروز تمام طرح‌ها‌ی اجرا شده در این راستا و طرح‌های فعلی، ظواهر امر را مد نظر قرار داده است گفت: مسولان باید توجه داشته باشند که اگر قرار بر این باشد، روش و تفکرات این طرح‌ مانند گذشته به سطوح پایین جامعه مانند کودکان مهدکودکی و دبستانی کشیده شود، نتیجه‌ای جز دل‌زدگی نوجوانان و کودکان از مباحث دینی و نظام اسلامی ندارد.چرا که اجرای غیر اصولی و غیر کارشناسی طرح عفاف‌و‌حجاب به جای تشویق به تهدید تبدیل می‌شود.
این نماینده مردم تهران در شورای‌شهر ادامه داد: طرح حجاب و عفاف و یا هرگونه طرح دیگری باید با فطرت بشر سازگار باشد و در اجرای آن از اجبار و تحمیل دوری شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours