بیانیه سازمان دانش آموختگان در اعتراض به اتهامات و ادامه بازداشت کاوه قاسمی کرمانشاهی

17 اردیبهشت 1389

ادوار: هفت شعبه استانی سازمان دانش آموختگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای مشترک در اعتراض به وضعیت اعضای دربند این سازمان موضع گیری کردند. این بیانیه به ویژه نسبت به اتهامات و برخوردهای صورت گرفته با کاوه قاسمی کرمانشاهی فعال حقوق بشر و عضو شعبه کرمانشاه سازمان ادوار تحکیم وحدت، واکنش نشان داده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

در حالی که اعتراضات مردم ایران برای حقوق از دست رفته خود در آستانه یک سالگی خود قرار دارد همچنان شاهد بازداشت و تهدید فعالان سیاسی و شهروندان، تضیع حقوق ملت به انحاء گوناگون و همچنین اعمال فشار بر احزاب و تشکل های سیاسی و مدنی جهت ممانعت از فعالیت قانونی آنها می باشیم.

سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت) بعنوان تشکلی که از بدو تاسیس تمام تلاش خود را در جهت تحقق آزادی ها و حقوق تصریح شده ملت در قانون اساسی و احیای بخش های فراموش شده این قانون معطوف کرده همچون دیگر تشکل های حامی حقوق مردم از تیر خشم و کینه دشمنان ملت مصون نبوده و در نزدیک به یک دهه ای که از عمر آن می گذرد به دفعات شاهد نقض حقوق قانونی خود بصورت بازداشت اعضاء، تیراندازی و پلمپ دفتر، و انواع دیگر فشارها بوده است.که این مساله پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال گذشته شدت بیشتری به خود گرفت بگونه ای که در همان ساعات اولیه پس از انتخابات، دبیرکل این سازمان به دلایل نا مشخص بازداشت و در حالی با گذشت بیش از 11 ماه همچنان در زندان و تحت فشار و شکنجه بسر می برد که از ابتدایی ترین حقوق خود نیز محروم می باشد.

حاکمیت خشونت در ادامه اقدامات غیر قانونی خود فشار بر سازمان را با دستگیری دیگر اعضای این تشکل در تهران و سایر شهرستانها تداوم بخشید تا شاید به زعم خود بتواند با این اقدامات صحنه را برای گسترش هرچه بیشتر شیوه توتالیتاریستی خود خالی از مانع نماید. تداوم بازداشت علی ملیحی، کاوه کرمانشاهی و همچنین رفتار غیر قانونی و بدور از انسانیت با عبدالله مومنی نمونه‌ای از این فشارهاست.

بازداشت کاوه قاسمی کرمانشاهی فعال حقوق بشر و عضو شعبه کرمانشاه این سازمان نیز در راستای همان مشی سرکوبگرانه می‌باشد که با گذشت نزدیک به 3 ماه از بازداشت وی تمامیت خواهان و دگم اندیشان تلاش دارند تا با اتهامات واهی و بی اساس این فعال حقوق بشر را تسلیم نمایند. طرح اتهام جاسوسی برای فردی که سالهاست مشقت مبارزه برای تحقق آزادی و احترام به حقوق شهروندی را بر کنج عافیت نشستن ترجیح داده نشان از عداوت و دشمنی کودتاگران با فعالین و مبارزان مسالمت جو داشته و در راستای نگاه امنیتی به فعالین مدنی قومیت ها می باشد.

شاید تضیع کنندگان حقوق ملت نمی دانند که افکار عمومی به جای پذیرش ساده انگارانه این اتهامات، ادعاهای دولتی که شهروندانش را آماج گلوله قرار می دهد به سختی باور خواهد کرد.قطعا اینگونه اقدامات بی پایه و اساس نزد افکار عمومی گواه این است که اینان به مرزی از احساس خطر رسیده اند که هرگونه سخن مخالفی را تهدیدی برای بقای خود می پندارند و همانند بیماران پارانوئیدی در توهمات خود همه را به توطئه متهم می کنند.

اعضای شعب سازمان دانش آموختگان ایران ضمن محکوم کردن اقدامات چپاول گران و تمامیت خواهان بر خود لازم می دانند نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی بیان نمایند:

1- ضمن اینکه بازداشت عبدالله مومنی، احمد زیدآبادی و علی ملیحی را فاقد وجاهت قانونی می دانیم اعلام می کنیم که هرگونه تلاش برای وارد ساختن اتهامات بی پایه و اساسی همچون جاسوسی به کاوه کرمانشاهی عواقب بدتری را برای نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت و این رفتار دستگاه قضایی را در تضاد کامل با موازین اسلامی و حقوق بشری می دانیم.

2- ضمن محکوم کردن اعمال فشار و حبس انفرادی کاوه کرمانشاهی دسترسی وی به وکیل و رعایت کلیه قوانین مربوط به دادرسی و دیگر حقوق شهروندی ایشان را در طول بازداشت حق اولیه وی می دانیم. 3

◀️  از آنجا که مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی دسترسی به اطلاعات اسناد و مدارک محرمانه اعم از سیاسی نظامی و اقتصادی و تسلیم اسرار سیاست داخلی و خارجی به بیگانگان از مصادیق جاسوسی به حساب آمده، فعالیت در راستای تحقق حقوق مردم که در قانون اساسی نیز بدان اشاره شده است نمی تواند مصداقی برای جاسوسی باشد لذا به نظر می رسد هدف دستگاه قضایی و دیگر نهادها ا ز وارد ساختن اینگونه اتهامات بی اساس صرفا” تلاشی بیهوده در جهت انحراف افکار عمومی و رسیدن به مقاصد سیاسی باشد.

بدین لحاظ ما امضاء کنندگان این بیانیه در پایان بار دیگر با اعلام محکومیت اقدامات غیر قانونی نسبت به فعالین سیاسی و همچنین اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت، حمایت خود از دوستان و همرزمان در بندمان و همچنین تاکید بر مواضع سازمان دانش آموختگان ایران را اعلام می داریم.

پانزدهم اردیبهشت ماه 1389

1- شعبه استان آذربایجان غربی

2- شعبه استان اصفهان

3- شعبه استان بوشهر

4- شعبه استان زنجان

5- شعبه استان کرمانشاه

6- شعبه استان گیلان

7- شعبه استان همدان

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours