امام جمعه موقت تهران: برخی بانوان تحت عنوان آزادی، بدحجاب شده‌اند

24 اردیبهشت 1389

ایلنا:امام جمعه موقت تهران معتقد است برخی بانوان و دختران که یقین داریم معتقد هم هستند تحت عنوان آزادی، بدحجاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع حجاب، عفاف و متانت خاطر نشان کرد: بانوان عاشق حضرت زهرا(س)، رسول خدا و اولیای دین این حرکت‌های خارج از چارچوب شرع و بی‌اعتنایی به قوانین کشور را مصیبت می‌داند و در حال حاضر بسیاری از بانوان فرهیخته به ما پیام می‌دهند که در برابر این حوادث چه کنیم و این بانوان آمادگی برپایی راهپیمایی و اعتراضات را نیز دارند.

صدیقی حضرت زهرا(س) را قربانی ارزش‌های دینی و الگوی انسان کامل توصیف کرد و اظهار داشت: جنگی نرم در حال حاضر شروع شده و برخی به آن توجهی ندارند و بدحجابی و بی‌حجابی را آزادی می‌دانند و این در حالی است که هیچ‌کس آزادی مطلق نداشته و حتی مغول‌ها نیز برای خود چارچوب‌هایی داشته‌اند.

امام جمعه موقت تهران مبارزه با حجاب و کشف حجاب را پدیده‌ای تازه ندانست و گفت: دنیای غرب که مامورین ابلیس هستند رضاشاه را مامور کشف حجاب کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز طبق گزارشاتی که از افراد دستگیر شده در شهر قم به دست آمده این افراد هر روز عده‌ای از زنان را به اتوبوس داخل شهر می‌‌آوردند و آنها را رها می‌کردند تا قبح حجاب برای مردم از بین برود و اینها نیز همان کاری است که رضاشاه در آن زمان انجام داد.
صدیقی معتقد است پوشش هم برای زنان و هم برای مردان تشخص است و برهنگی، بی‌تمدنی و بازگشت به قهقرا‌ء است.

وی خاطرنشان کرد: برخی بانوان و دختران که یقین داریم معتقد هستند تحت عنوان آزادی، بدحجاب شده‌اند اما آنها باید بدانند شخصیت دارند، مسلمان هستند و در کشوری که دارای تمدن کهن است زندگی می‌کنند و برهنگی اساسا نه ایرانی و نه شرقی است بلکه یک امر وارداتی است.
رئیس دادگاه عالی قضات تاکید کرد: چنانچه ادارات، آموزش و پرورش و رسانه ملی به این مسئله خوب توجه کنند و رسانه ملی در ارائه فیلم‌های خود به آموزش و جنگ نرم کمک نکند، بانوانی که اکثریت آنها به دین گرایش دارند و از این حرکات ناراضی‌اند و به دنبال زمینه توبه هستند از این کار صرف‌نظر می‌کنند.

وی همچنین در پایان با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام خاطر نشان کرد: در نماز جمعه این هفته افتخار داریم که در کنار شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی باشیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours