تایید حکم ۳ سال حبس برای آذر‌منصوری / ده روز بی خبری از محبوبه کرمی / شیوا نظرآهاری و… : همیشه مخالف عملکرد غیرانسانی سازمان مجاهدین خلق بوده ایم

26 اردیبهشت 1389

کلمه:‌دادگاه تجدید‌نظر، رای شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مبنی بر محکومیت آذر منصوری به تحمل ۳ سال حبس تعزیری را تأیید کرد.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران محمد امین ولیان را به سه سال و نیم حبس تعریزی و پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی پیش از این به اتهام محاربه به اعدام و تحمل شش ماه حبس تعزیری و پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود.

‌دادگاه تجدید‌نظر همچنین رای شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مبنی بر محکومیت آذر منصوری به تحمل ۳ سال حبس تعزیری را تائید کرد.

ده روز بی خبری از محبوبه کرمی، پس از گذشت 75 روز بازداشت

تغییر برای برابری – حدود 10 روز است که خانواده محبوبه کرمی نسبت به وضعیت او در بند 2-الف زندان اوین در بی خبری به سر می برند. به گفته محسن کرمی، برادر محبوبه کرمی، آخرین تماس تلفنی وی در تاریخ 16 اردیبهشت ماه بوده است. پیش از آن، به طور متوسط یک روز در میان امکان تماس تلفنی وجود داشته، و قرار بوده که محبوبه به بند عمومی نسوان منتقل شود، اما پس از آن دیگر اطلاعی از وضعیت وی موجود نیست.

طبق وعده دادستان تهران، قرار بوده که هرچه زودتر به وضعیت محبوبه کرمی رسیدگی شود. در دیداری که برادر محبوبه کرمی، با آقای جعفری دولت آبادی داشته، ایشان عنوان داشتند که محبوبه را ملاقات کرده و پیگیر پرونده اش هستند. با این وجود، هنوز هیچ خبری مبنی بر شرایط آزادی وی از بازداشت موجود نیست. بعلاوه اینکه، هنوز امکان دسترسی به وکیل برای محبوبه کرمی وجود ندارد.

شیوا نظرآهاری و جمعی از اعضای کمیته گزارشگران جقوق بشر :همیشه مخالف عملکرد غیرانسانی سازمان مجاهدین خلق بوده ایم

با توجه به این بلاتکلیفی پس از گذشت 75 روز بازداشت، و همچنین قطع تماس تلفنی محبوبه کرمی از زندان، خانواده وی نگران سلامت روحی و جسمی اش هستند. در آخرین ملاقاتی که محبوبه کرمی با برادرش داشته، عنوان کرده که به علت ابتلاء به بیماری گوارشی، وزنش کاهش یافته است.

تا ازادی روزنامه نگاران زندانی :شیوا نظرآهاری و تعدادی از همکارانش در وب سایت کمیته گزارشگرام حقوق بشر با انتشار بیانیه ای خطاب به مردم ایران ، ضمن مرور تاریخچه و اهداف این کمیته ،نسبت به مواضع غیرانسانی سازمان مجاهدین خلق ابراز انزجار کردند و نوشتند که در همه این سالها نسبت به عملکرد غیرانسانی و غیر حقوق بشری این سازمان موضع داشته و آن را محکوم کرده اند چه پرونده تاریک این سازمان در نقض حقوق بشر سری دراز دارد که با آمال و اهداف کمیته گزارشگران حقوق بشر که در پی صلح و دوستی بود در تناقض آشکار به سر می برد.شیوا نظراهاری و همراهانش در این نامه اظهار شگفتی کرده اند که سایت های حامی دولت اصرار دارند این فرزندان ملت را به سازمانی وصل کنند که از آن منزجرند.

نسخه ای از این نامه در اختیار سایت تا ازادی روزنامه نگاران قرار گرفته است که می خوانید:

مردم منصف و حقیقت جوای ایران

این متن نامه سرگشاده ای است که از جانب شیوا نظرآهاری ، سعید کلانکی ، سعید جلالی فر ، مهرداد رحیمی و سعید حائری خطاب به مردم ایران تا بلکه بتواند مختصات کمیته گزارشگران حقوق بشر را از ابتدا تا به حال بازگو کند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر با نام اولیه کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر در سال 1385 توسط چهارتن تن از فعالین مدنی و حقوق بشری به نام های شیوا نظرآهاری ، سعید کلانکی ، نوشین جعفری و سپیده پورآقایی تاسیس و مشغول به فعالیت شد.این کمیته در تمام مراحل وجودی خود در پی اهداف حقوق بشری اقدام به تهیه گزارش و اخبار از موارد نقض حقوق بشر در ایران کرد و در این جهت مرزبندی خود را با تمامی احزاب و جریانات سیاسی داخل و خارج حفظ و سعی بر آن داشت تاهیچگاه به عنوان تریبون جریانی خاص شناخته نشود.نگاهی به مندرجات این سایت از ابتدا تا کنون و حیطه وسیع پوششی آن که ازمحیط زیست و آثار باستانی تا زندانیان سیاسی و عمومی و حقوق اقلیت ها را شامل می شود سند معتبریست مبنی بر نگاه همه جانبه و بیطرفانه این سایت در ارائه اخبار حقوق بشری که البته از میزان بازدیدکنندگان و اقبال عمومی آن هویدا ست.پایبندی به آرمان حقوق بشر شعار همیشگی این مجموعه بوده است که در سایه آن اعضای این سایت هیچگاه دست از رسالت خود برنداشته و مشفقانه مهر خود را بی منت به همه ابنای بشر ارزانی داشته اند.

در پی انتخابات خرداد 88 و حوادث پس از آن 9 تن از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر با سنگین ترین اتهامات بازداشت های طولانی مدتی را تجربه کردند کما اینکه شیوا نظرآهاری سردبیر سابق این سایت همچنان در بازداشت به سر می برد.اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به این افراد از آنرو با بهت و حیرت روبه رو شد که تک تک این افراد در تمام طول فعالیت سیاسی و اجتماعی خودنسبت به عملکرد غیرانسانی و غیر حقوق بشری این سازمان موضع داشته و آن را محکوم کرده اند که پرونده تاریک این سازمان در نقض حقوق بشر سری دراز دارد که با آمال و اهداف کمیته گزارشگران حقوق بشر که در پی صلح و دوستی بود در تناقض آشکار به سر می برد.هرچند این کمیته در حمایت از زندانیان سازمان مجاهدین خلق همچون سایر زندانیان بر رعایت اصول انسانی و حقوق بشری تاکید داشت اما هیچگاه در پی پیشبرد اهداف این سازمان و یا هر مجموعه دیگری حرکت نکرده بود و بارها و بارها انتقادات جدی خود را از چهره نقاب زده افراد این سازمان در ارتباط گیری با فعالین مدنی و اجتماعی به شدت محکوم کرده بود.

پس از آزادی هفت نفر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر(سعید کلانکی ، سعید جلالی فر ، مهرداد رحیمی ، سعید حائری ،پریسا کاکایی ، علی کلایی و نوید خانجانی)از بندهای امنیتی 209 و الف سپاه و حفاظت ارتش و اخذ آخرین دفاع از اکثر ایشان اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل فعالیت در سایت کمیته به ایشان تفهیم شد و این بار رسانه های حکومتی در هجمه ای بی سابقه علیه این افراد انجام دادند.سایت گرداب به عنوان پایگاه خبری ارتش سایبری سپاه اقدام به انتشار گزارشی کرد که در آن کمیته گزارشگران حقوق بشر منتسب به سازمان مجاهدین خلق ایران گشته بود و در ادامه روزنامه های رسمی دولت از جمله وطن امروز و جوان و نهایتا سایت خبری رجا نیوز در اقداماتی مشابه این اتهام زنی ها را دامنه دار تر کردند و با مطرح کردن اتهامات واهی اقدام به عملی غیراخلاقی و غیر حرفه ای نمودند.ضمن آنکه اعضای این کمیته بر حق خود مبنی بر شکایت از این رسانه ها آگاه هستند ،سوال بزرگی که پیش آمده است رفتار دوگانه حاکمیت در برخورد با اعضای این کمیته است که از طرفی آنان را فرزندان این مرز و بوم می خواند و از سویی دیگر منافقین به این خاک و ملت.

به امید روزهای بهتر

◀️  سعید حائری

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours