استاد دانشگاه امام صادق: بیشترین خدمت در براندازی جنگ نرم معطوف به زنان است

26 اردیبهشت 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : استاد دانشگاه امام صادق (ع) در خصوص نقش زنان در براندازی جنگ نرم اظهار داشت: نگاه فراجنسیتی نسبت به این موضوع نشان می دهد که زنان نیز همچون مردان در براندازی جنگ نرم مؤثرند .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، کبری پور عبدالله استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت وگو با خبرنگار ایونا گفت: از یک سو می توان نگاهی فراجنسیتی داشت که در این صورت نمی توان نگاهی تک بعدی به مسئله داشت و زن ومرد را به صورت جداگانه در نظر گرفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز اگر نگاهی جنسیتی نسبت به موضوع داشته باشیم می بینیم که نقش زنان را نمی توان نادیده گرفت .

پور عبدالله اضافه کرد: نگاه فراجنسیتی حکم می کند که ما بگوییم همان گونه که مردان در حمایت اطلاعاتی و جهت دهی افکار که در واقع موضوع جنگ نرم است مؤثرند به همان میزان نیز زنان مؤثرند .

وی افزود: چراکه در جامعه کنونی هم زن استاد و هم مرد استاد حضور دارند و به هر حرفه دیگری هم که توجه کنیم حضور زنان را در کنار مردان می بینیم و فرقی میان نقش یک استاد مرد ویا یک استاد زن دیده نمی شود .

استاد دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: یک استاد زن در کلاس درس خود می تواند سد غلط ذهنی دانشجو را خراب کرده و یک آباد کده ای بسازد. می تواند خیال مخاطبان دانشجوی خود را چه دختر و چه پسر راحت کرده و آنها را از توهم نسبت به دیدگاه های دینی خود رها سازد و این در حالی ست که یک استاد مرد نیز می تواند این کار را انجام دهد .

وی اضافه کرد: اما اگر بخواهیم نگاه جنسیتی نسبت به مسئله داشته باشیم باید بگویم اینجاست که تمام گریزگاههایی که از ان نقاط ممکن است هجوم و یا فقر اطلاعات باعث سقوط زنان جامعه شود ایستایی زنان در آنجا، ایفای نقش مؤثر جنسیتی آنهاست به ویژه در جریان جنگ نرم .

“الرجال” مطرحه در این آیه موجب بالندگی زنان است

پور عبدالله ضمن اشاره به آیه “الرجال قوام النساء” اظهار داشت: برخی با مطرح کردن معنایی متفاوت از این آیه می خواهند نشان دهند به زنان ظلم شده و تحت سلطه بودن زنان مطرح شده است .

وی افزود: در واقع این همان گریزگاهی ست که عده زیادی از مخاطبان ما به ویژه زنان از آن ریزش می کنند و دوباره آن فقر و یا هجوم اطلاعاتی نتیجه خود را در قالب جنگ نرم نشان می دهد .

استاد دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: اگر زنان خود بفهمند ویا به آنها بفهمانند که دقیقاً مفهوم این آیه برعکس چیزی ست که آنها می گویند و این ایه گویای ان است که خداوند متعال در طراحی جنسیتی زن و مرد، مرد را خادم قرار داده است برای زن، مرد را متولی رسیدگی به نیازهای اولیه و ثانویه زنان در زندگی قرار داده است .

وی افزود: اما متأسفانه امروز عکس این واقعیت دینی مطرح است و اگر در تمام جوامع توسط کسانی که به غلط و یا با غرض ورزی آن را مطرح می کنند رواج یابد، باعث می گردد زنان تصور کنند که ضایع شدندگان عالم خلقتند که دوباره باید احیا شوند و این یعنی همان چیزی که آنها می خواهند .

پور عبدالله در پایان گفت: این بزنگاهی ست که زنان می توانند بیشترین خدمت را در براندازی جنگ نرم انجام دهند، خنثی کردن اهداف سیاستمداران جنگ نرم یعنی همان جایی که خیال می کردند می توانند به بسیاری از مقاصد خود برسند با تأمل و تدبیر زنان مطمئناً ده ها قدم به عقب خواهند رفت .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours