بیمه زنان خانه‌دار در لایحه برنامه پنجم در حال بررسی است

28 اردیبهشت 1389

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون زنان مجلس گفت:‌ بیمه زنان خانه‌دار در استحکام بنیان خانواده مؤثر است و طرح آن در لایحه برنامه پنجم در حال بررسی است.

زهره الهیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» درباره بیمه زنان خانه‌دار گفت: در مجلس هشتم در شرایط مختلف‌،‌ این موضوع را دنبال کردیم.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه موضوع بیمه زنان‌ خانه‌دار به صورت لایحه‌ای، هم در دولت و هم وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مطرح بود،‌ تلاش کردیم جلساتی را در این خصوص به صورت کارشناسی برگزار کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: تصویب این لایحه به دلیل اینکه بار مالی برای دولت داشت،‌ با مشکلاتی روبه‌رو شد.

الهیان با اشاره به بیمه مشاغل آزاد بیان کرد: زنان خانه‌دار می‌توانند از طریق بیمه مشاغل آزاد خود را بیمه کنند ولی این نوع بیمه هزینه زیادی بر این زنان متحمل می‌کند و با توجه به اینکه بسیاری از زنان خانه‌دار توانایی مالی خوبی ندارند نمی‌توانند از پرداخت هزینه بیمه بر آیند ‌چرا که زنان خانه‌دار حقوق خاصی دریافت نمی‌کنند.

عضو فراکسیون زنان تصریح کرد: بیمه زنان خانه‌دار در لایحه برنامه پنجم توسعه در حال بررسی و پیگیری است و امیدواریم با حمایت مجلس و دولت این امر به نتیجه برسد چرا که بیمه زنان خانه‌دار در استحکام خانواده‌ها بسیار مؤثر است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours