عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان: اگر نظام می‌خواست با بدحجابی برخورد کند، پس چرا زنان آزادانه در خیابان دیده می‌شوند

29 اردیبهشت 1389

ایلنا: رئیس سابق شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان معتقد است از بعد انقلاب اسلامی، هرگز کسی با بدحجابی برخورد نکرده است. چون افراد بسیاری در جامعه به چشم می‌خورند که حدود شرعی حجاب را رعایت نکرده‌اند، اما هیچ‌کس با آنها کاری ندارد و آنها آزاد هستند. نوبخت می‌گوید نیروی انتظامی فقط با کسانی که مخل امنیت اخلاقی و فرهنگی جامعه هستند برخورد می‌کند.

منیره نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: حدود حجاب در اسلام مشخص شده است اما با این حال نظام جمهوری اسلامی با کسانی که این حدود را رعایت نکرده اند، برخورد نمی‌کند.

عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی هرگز با کسی که حدود حجاب شرعی را رعایت نکرده باشد برخورد قانونی، حقوقی، پلیس و انتظامی نکرده است.
او گفت: نیروی انتظامی در جامعه موظف است که از شهروندان حفاظت کند و این حفاظت مشمول حفاظت اخلاقی و فرهنگی نیز می‌شود بنابراین اگر کسانی امنیت اخلاقی و فرهنگی جامعه را مختل کنند، پلیس وظیفه دارد که با آنها برخورد کند.

نوبخت افزود: در جامعه اسلامی ایران، کسانی هستند که امنیت اخلاقی و فرهنگی را دچار خدشه می‌کنند و در امنیت اخلاقی و فرهنگی اخلال ایجاد می‌کنند، بنابراین پلیس وظیفه دارد که برای حفاظت از شهروندان با آنها برخورد کند اما این به آن معنا نیست که نیروی انتظامی با هر کس که حدود شرعی حجاب را رعایت نمی‌کند برخورد می‌کند.

رئیس سابق شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان گفت: اگر در خیابان‌های شهرهای مختلف کشور قدم بزنیم می‌بینیم، زنان بسیاری هستند که حدود شرعی حجاب را رعایت نکرده‌اند اما هیچ‌کس با آنها کاری ندارد و کسی با آنها برخورد نمی‌کند، اگر نظام جمهوری اسلامی قرار بود با بدحجابی مبارزه کند و با افراد بدحجاب برخورد کند، پس چرا این افراد آزادانه در خیابان‌ها دیده می‌شوند بدون اینکه کسی با آنها برخورد کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours