احکام سنگین برای 3 تن از زنان دربند: 9 سال و شش ماه حبس تعزیری برای بهاره هدایت و یازده سال زندان و تبعید برای معصومه یاوری و زهرا جباری

29 اردیبهشت 1389

خبرگزاری هرانا – بهاره هدایت و میلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به ترتیب به نه سال و نیم، و هفت سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش دانشجونیوز، شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه امروز دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (اتحادیه سراسری انجمن های اسلامی دانشجویان ایران) را در مجموع به 16 سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
جزئیات احکام صادره به شرح زیر است:

موارد مطروحه در پرونده بهاره هدایت که منجر به صدور حکم 9 سال و شش ماه حبس تعزیری گردیده است:

اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی از طریق بیانیه ومصاحبه، شکستن در دانشگاه: 5 سال

توهین به رهبری: 2 سال
توهین به رئیس جمهور: 6 ماه

هم چنین پرونده پیشین بهاره هدایت در رابطه با بازداشت وی در روز 22 خرداد سال 85 در میدان هفت تیر نیز با این پرونده تجمیع گشته است و و مدت 2 سال حبس را افزوده است.

موارد مطروحه در پرونده میلاد اسدی که منجر به صدور حکم 7 سال حبس تعزیری گردیده است:

اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام: 5 سال

توهین به رهبری: 2 سال.

گفتنی است این احکام توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست مقیسه صادر گردیده است. بهاره هدایت از 9 دی ماه سال گذشته در بند نسوان زندان اوین در بازداشت به سر می برد. هم چنین میلاد اسدی از 9 آذر ماه سال گذشته و در بند 350 زندان اوین در بازداشت به سر می برد.

یازده سال زندان و تبعید برای معصومه یاوری و زهرا جباری

تا آزادی زندانیان سبز: شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب احکام معصومه یاوری و زهرا جباری را به این دو زندانی سیاسی ابلاغ کرد.

به گزارش وب سایت تا آزادی زندانیان سبز معصومه یاوری به ۷ سال حبس تعزیری در زندان رجایی شهر و زهرا جباری به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

معصومه یاوری، زن خانه داری است که به محاربه متهم شده بود و نماینده دادستان تهران تقاضای حکم اعدام برای او کرده بود.خانم یاوری دو کودک ۴ و یازده ساله دارد و شوهر او سابقه محکومیت سیاسی در دهه ۶۰ را دارد.

خانم یاوری براساس حکم صادره باید ۷ سال حبس تعزیری خود را در زندان رجایی شهر سپری کند.

زهرا جباری نیز ۳۶ ساله متاهل و دارای یک فرزند است که در روز قدس بازداشت شده بود.یکی از اتهامات او براساس کیفرخواست نماینده دادستان محاربه بود که قاضی مقیسه این اتهام را نپذیرفته بود.او اکنون به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours