همسر بهاره هدایت: چنین حکمی وهن خود نظام است

30 اردیبهشت 1389

جرس: امین احمدیان همسر بهاره هدایت حکم ۹ سال ونیم زندان برای یک فعال دانشجویی را شوک آور خواند و گفت: همزمانی چنین حکم سنگینی در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری و حمله به کوی دانشگاه، در واقع نوعی هشدار به دانشجویان و ایجاد فضای رعب و وحشت است.

همسر بهاره هدایت در گفتگو با جرس، با بیان اینکه به زودی به این حکم اعتراض خواهیم کرد، گفت: صرف نظر از اینکه نه سال زندان برای یک فعال دانشجویی به هیچ وجه عادلانه نیست، باید گفت چنین حکمی وهن خود نظام است.

وی ادامه داد: دو فعال دانشجویی که به صورت شفاف فعالیت سیاسی می کردند ومواضع انتقادی آنها هم کاملا آشکار و روشن بود به چه جرمی باید برای خانم هدایت نه سال و برای میلاد اسدی هفت سال زندان در نظر گرفت؟

آقای امین احمدیان به تعویق سه باره دادگاه میلاد اسدی اشاره می کند و یاد آور می شود: به نظر می رسد بیشتر تمایل داشتند زمان دادگاه با سالگرد خرداد هماهنگ باشد و در واقع این دو فعال دانشجویی را قربانی خود کرده اند تا با صدور چنین حکم سنگینی، به دانشجویان ضرب شست نشان دهند.

وی افزود: جرایمی که برای بهاره در نظر گرفته بودند هم با این حکم همخوانی ندارد . بهاره تمام اتهامات را در بازجویی های خود رد کرده است اما ظاهرا به دفاعیات بهاره و وکیل او در روند بررسی پرونده و صدور حکم هیچ توجهی نکرده اند.

وی به دیدار امروز خود با بهاره هدایت در دادگاه اشاره کرد و گفت : خیلی ناگهانی متوجه شدیم که بهاره و میلاد اسدی امروز دادگاه دارند، وقتی بهاره خبر حکم نه سال زندان را شنید نه تنها برای او بلکه در لحظات اولیه برای همه ما هم شوک آور بود.

وی گفت: اگرچه پیش از این بهاره را تهدید کرده بودند که به او حکم ده تا پانزده سال زندان خواهند داد اما هم او و هم ما فکر می کردیم که این فقط یک تهدید است و مبنای حقوقی ندارد اما به نظر می رسد آقایان هیچ نگرانی هم ندارند که بدون در نظر گرفتن نوع اتهامات و منطبق با موازین حقوقی حکم های طولانی مدت برای یک فعال دانشجویی صادر کنند تا دیگران درس عبرت بگیرند.

همسر بهاره هدایت با تاکید بر اینکه روحیه بهاره و میلاد اسدی بسیار مقاوم و خوب بوده است، تاکید کرد: اما باور همه ما این بود که این حکم ها نه تنها عادلانه نیست بلکه ظالمانه است. مگر چه کرده اند که باید شانزده سال حکم زندان برای دو دانشجو صادر کنند

اتهامات بهاره پیش از این فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، توهین به رهبر، توهین به رییس جمهور، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ورود غیرقانونی و تخریب درب دانشگاه امیرکبیر هنگام ورود مهدی کروبی به این دانشگاه عنوان شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours