نیکوُل کیدمن و کمپین مبارزه علیه خشونت علیه زنان

6 اردیبهشت 1387

شهرزاد نیوز: به گزارش اشپیگل- آنلاین از نیویورک، نیکول کیدمن، هنرپیشه‌ی معروف آمریکایی طی سخنانی در ساختمان سازمان ملل متحد، خواست که به خشونت علیه زنان پایان داده شود. این هنرپیشه‌ی 40 ساله گفت: “اصلا نمی‌توانم بپذیرم که صرفا به خاطر این که کسی زن به دنیا آمده است، دچار بدترین نوع نقض حقوق بشردرزمانه ما بشود.”

وی که از دوسال پیش به عنوان سفیر سازمان ملل برای پروژه ی صندوق توسعه برای زنان انتخاب شده است، ضمن معرفی ابتکار اینترنتی خود « نه ، به خشونت علیه زنان!»، گفت: از هر سه زن یک تن در طول زندگیش بنوعی قربانی خشونت می شود. وظیفه ی مقدم همه ی دولت هاست که نقطه پایانی برآن بگذارند. به موضوع خشونت علیه زنان هنوزهم با « شرم و سکوت » برخورد می شود، درحالی که این شاید « گسترده ترین شکل نقض حقوق بشرعصرماست.»

نیکول کیدمن، علت تلاش خود را « پیوندعاطفی»اش با موضوع حقوق زنان اعلام کرد و یادآور شد: “من در خانواده‌ای بزرگ شده ام که همواره زنان در آن برتری داشته‌اند. مادرمن همیشه یک فمینیست بوده است.”

کیدمن همچنین اظهار داشت که از همان دوران کودکی با رنج‌های انسانی آشنا شده، چراکه مادرش پرستار بیمارستان بوده است. او در کودکی اغلب برای دیدن مادرش به بیمارستان رفته و مشاهده بیماران «تأ ثیر زیادی» روی او برجا گذاشته است. به عنوان مادری که دو کودک تحت سرپرستی دارد و درهفتمین ماه حاملگی است، می‌خواهد به امن‌تر شدن جهان کمک کند.

کمپین «نه، به خشونت» جدید نیست، اما تاکنون از توجه کم‌تری در جهان برخوردار بوده است. کیدمن به پیشرفت محسوس آن یاری رسانده است.

جوآن سندلر، مدیر «یونیفام»، اظهارداشت که کیدمن استرالیایی الاصل، از نوامبرگذشته در این پروژه فعال است واز آن زمان تاکنون امکانات مالی صندوق سه برابر شده و به 15 میلیون دلار رسیده است؛ هر چند این مبلغ هنوز خیلی کم است.

یونیفام ، تا به امروز 210 هزار امضاء برای کمپین خود جمع آوری کرده است که به گفته کیدمن، می‌تواند تا ده میلیون امضاء هم برسد. او صاحبان اقتصاد خصوصی را فراخواند که صندوق‌های مالی سازمان ملل را در مبارزه با خشونت علیه زنان مورد حمایت قرار دهند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours