ارائه الگو برای تفریحات سالم و نوع پوشش از سوی شهرداری تهران! / مبارزه با بدحجابی باید از ادارات آغاز شود / پلیس ایران از «بدحجابان» فیلم‌برداری می‌کند / طبق آیین نامه پوشش علوم پزشکی شیراز: خنده با صدای بلند ممنوع

4 خرداد 1389

ایلنا: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران طرح مشخصی در چارچوب طرح «عفاف و حجاب» ندارد، گفت: در راستای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در شهر تهران سعی داریم به ارائه الگو در قالب سبک زندگی شهروندی بپردازیم.

محمدهادی ایازی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه شهرداری تهران طرح مشخصی در چارچوب طرح «عفاف و حجاب» ندارد، گفت: مطمئنا شهرداری تهران به عنوان نهادی که همیشه در طول چند سال اخیر رویکردی فرهنگی را در قالب مسائل و معضلات اجتماعی کلاشهر تهران در دستور کار قرار داده است، در این رابطه نیز رویکرد فرهنگی را ملاک قرار داده است.

وی افزود: بر این اساس ما برنامه‌های را در چارچوب طرح عفاف و حجاب که هم‌اکنون از سوی نهادهای زیادی پیگیری می‌شود، نداریم اما برنامه‌هایی را در قالب دیگری داریم که قطعا می‌تواند در سطح کلانشهر تهران موثر واقع شود.

در قالب سبک زندگی برای افزایش فرهنگ عفاف و حجاب به ارائه الگو می‌پردازیم
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در راستای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در شهر تهران سعی داریم به ارائه الگو در قالب سبک زندگی بپردازیم گفت: ما در اولویت‌های 13گانه خود در سال 89 برای فرهنگ شهروندی، به یکی از مسائل اصلی یعنی ارائه سبک زندگی برای شهروندان توجه کرده‌ایم و در قالب سبک زندگی برای افزایش فرهنگ عفاف و حجاب به ارائه الگو می‌پردازیم.

وی افزود: ارائه الگو برای افزایش کیفیت سبک زندگی علاوه بر اینکه مختصاتی برای افزایش فرهنگ عفاف و حجاب دارد، بلکه حتی به ارائه الگوهایی در زمینه طراحی منزل، شکل تفریحات سالم، نوع پوشش و مسائل بسیاری پرداخته شده است که جامعیت زیادی دارد.

تجربه نشان داده که کار فرهنگی همیشه نتیجه بهتر و بیشتری داشته است
وی در پاسخ به این سوال که آیا برخوردهای انتظامی در این زمینه می‌تواند در اجرای این طرح موثر واقع شود یا اینکه اثر سوء به دنبال دارد، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که کار فرهنگی همیشه نتیجه بهتر و بیشتری داشته است، اما در این مسائل پلیس و نیروهای انتظامی حافظ نظم جامعه هستند و بعضی اوقات نیز باید با هنجارشکنان برخورد کنند.

رییس بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا :
مبارزه با بدحجابی باید از ادارات آغاز شود

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : رییس بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت : اگر مسئولان ادارات در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط کاری خود به خوبی عمل کنند دیگر نیازی به نیروی انتظامی نیست .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، محمدجعفر اسدی صبح امروز در صبح‌گاه مشترک بسیجیان پایگاه‌های مقاومت ادارات اظهار داشت: جنگ دشمن علاوه بر تصرف اراضی در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: به دلیل بی‌خردی بعضی از متولیان و مسئولان امور فرهنگی، در بعضی از روستاهای محروم شاهد حضور ماهواره هستیم.

رئیس بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا تصریح کرد: زیبنده سومین شهر حرم اهل بیت عصمت و طهارت نیست که بعضی از اداره‌های آن با مسئله بدحجابی رو به رو باشد.

رئیس بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا اضافه کرد: جنگ فرهنگی استکبار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی جشن هنر و دیگر جشن‌های طاغوتی بر ملت شریف ایران تحمیل شده است.

اسدی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب و انقلاب اسلامی در جهان سایه افکن شد.

وی تصریح کرد: در زمان سقوط خرمشهر، بنی‌صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بر این باور بود که لشکریان اسلام مانند اشکانیان عقب‌نشینی کرده و در داخل خاک ایران با آن مقابله شود.

رئیس بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا اضافه کرد: بسیجیان و پاسداران با دست خالی در مقابل صدامیان که 70 هزار نیروی تا دندان مسلح داشتند قهرمانانه ایستادند و بیش از 20 هزار نفر از آنان را کشته و همین تعداد را به اسارت درآوردند.

اسدی خاطرنشان کرد: خرمشهر در طول 150 سال گذشته چهار بار به تصرف نیروهای بیگانه در آمده است.

وی اظهار داشت: باید غیرت و همت بسیجیان به عنوان سرمشق و الگو قرار گیرد تا هیچ‌گاه شاهد حضور بیگانه در کشور نباشیم.

در پایان این مراسم از سوی اسدی و فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز به 20 نفر از بسیجیان که در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند هدایایی داده شد.

پلیس ایران از «بدحجابان» فیلم‌برداری می‌کند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که دوربین‌هایی در اختیار ماموران قرار گرفته تا از بدحجابان، برای ارائه مدرک به مراجع قضایی، فیلم‌برداری شود.

به گزارش ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به طرح برخورد با «مزاحمان نوامیس» و «مانکن‌های خیابانی» که از اول خرداد ماه آغاز شده است، تاکید کرد که با وجود آن‌که تاکنون دستور طرح «عفاف و حجاب» به پلیس ابلاغ نشده است، اما برخورد با مزاحمان نوامیس از وظایف ذاتی این نهاد است.

ساجد‌ی‌‌نیا با اشاره به این‌که برخورد با مزاحمان نوامیس در رتبه چهارم خواسته‌های مردم از پلیس قرار دارد، خاطر نشان کرد عکس و فیلم افراد بدحجاب در پرونده‌شان قرار می‌گیرد تا کسی نتواند در مقابل محاکم قضایی اقداماتش را منکر شود.

فرمانده نیروی انتظامی درباره برخورد با افراد بدحجاب در اماکن خصوصی تاکید کرد که پلیس در حریم خصوصی افراد تنها در موارد خاص، مثل پارتی‌ها، که مردم اطلاع می‌دهند، با حکم دادستانی وارد می‌شود.

نیروی انتظامی در طرح «برخورد با مزاحمان نوامیس» که از اول خرداد آغاز شده است به برخورد با افرادی می‌پردازد که در خودرو یا در خیابان برای خانواده‌ها و «نوامیس» مزاحمت ایجاد می‌کنند. همین‌طور خودروی کسانی که «بدحجاب و بد پوشش» و یا «مزاحم» تلقی شوند، به مدت دوماه توقیف خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که از زمان شروع این طرح، به صورت میانگین 150 خودرو در روز توقیف شده است.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تایید رهبر جمهوری اسلامی، برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال 1385 و با نام «طرح جامع عفاف» از سوی نیروی انتظامی آغاز شد. ‌

اجرای این طرح که تاکنون چهار مرحله از آن اجرا شده است، از مرحله نخست با برخورد شدید نیروی انتظامی با مردم همراه بود.

کنترل موبایل افراد، ورود به شرکت‌های خصوصی و بررسی پوشش کارمندان، برخورد و دستگیری در کافی شاپ‌ها، مراکز خرید و معابر، جمع آوری مانکن‌ها و لباس‌های نامناسب از مراکز خرید، کنترل و پلمپ عکاسی‌ها از جمله اقدامات ماموران مجری این طرح بوده است.

آیین نامه پوشش و رفتار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ خنده با صدای بلند ممنوع

سایت خبری تحلیلی کلمه: همزمان با موج برخوردها با دانشجویان به بهانه نحوه پوشش در سطح کشور برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آیین نامه پوشش و رفتار در ۷ فصل و ۲۳ بند تنظیم و به دانشجویان ابلاغ گردید.

به گزارش تحول سبز، در این آیین نامه علاوه بر مواردی مانند الزام به پوشیدن لباسهای آستین بلند و گشاد و ممنوعیت استفاده از تی شرت برای آقایان و مانتو با رنگ تند برای خانمها به موارد توهین آمیز دیگری همچون بلند نبودن ناخنها، استحمام منظم کوتاه بودن موی آقایان و عدم استفاده از کفش با پاشنه بلندتر از ۳ سانتی متر و نوک تیز اشاره شده است.

همچنین در فصل ۶ این آیین نامه با عنوان ((رفتار))، مواردی ذکر شده که از جمله آن میتوان ممنوعیت بحث و شوخی و خندیدن با صدای بلند در آسانسور، کافی شاپ و … را نام برد.

در فصل پایانی آیین نامه دانشجویان تهدید شده اند در صورت تکرار تخلف به کمیته انظباطی ارجاع داده میشوند که به نظر میرسد این امر در راستای برخورد با دانشجویان منتقد میباشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours