زنان ایرانی بیش از مردان به هیپنوتیزم مراجعه می کنند

7 خرداد 1389

ایلنا: رئیس انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی کشوردر رابطه با گروه سنی مراجعه‌کنندگان گفت: آمار دقیقی در ایران وجود ندارد اما گروه سنی جوانان بیشترین مراجعه‌کنندگان را به خود اختصاص داده و اغلب برای درمان اضطراب و ترس‌های بیمارگونه از درمان هیپنوتیزمی در کنار درمان دارویی و روان درمانی استفاده می‌کنند.

علی شریفی در گفت وگو با ایلنا افزود:بیشترین مراجعه‌کنندگان خانم هستند چراکه معمولا زنان بیش از مردان و با سرعت بیشترمتوجه بیماری‌های خود شده و در صدد یافتن روش‌های جدید درمانی برمی آیند.

او در رابطه با شکایت از هیپنوتیزم در ایران گفت: تاکنون هیچ شکایتی از درمانگران عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی در دادگاهها مطرح نشده تنها یک مورد پزشک عمومی که آموزش دیده انجمن بوده اما عضو انجمن نیست تبلیغات کاذب و اغراق آمیزی در مورد درمان هیپنوتیزمی اعتیاد بعمل آورده که خود انجمن در مورد این شخص اعلام جرم کرده است.

او گفت: طبق آیین‌نامه نظام پزشکی هر پزشک عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی مجاز است که در نسخه و تابلوی مطب، عضویت خود را اعلام کند تا مردم بدانند که این فرد قادر به ارائه این روش برای درمان بیماران خود است. برای آگاهی مردم از صلاحیت درمانگران به هر یک از این افراد گواهی گذراندن دوره آموزشی انجمن داده می‌شود تا در معرض دید مراجعین قرار گیرد و در آینده نزدیک مردم می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن (ISSCH.IR)، درمانگران عضو انجمن را شناسایی کرده و به آنها مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours