بیانیه مشترک اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی:از ظلم و جنایت به فرزندان این آب و خاک جلوگیری کنید

8 خرداد 1389

سایت خبری تحلیلی کلمه اعظم طالقانی، دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی و صدیقه وسمقی، شاعر و پژوهشگر علوم دینی، با صدور بیانیه ای مشترک، نسبت به مسائل کشور و رخدادهای اخیر، واکنش نشان داده و خاطرنشان کردند “آنان که با توجیه حفظ نظام و به تعبیر دیگرحفظ قدرت وحکومت، ستم و ستمگران را یاری می کنند، بدانند که راهی بی سرانجام را برگزیده اند.”

اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی، در بیانیه خود که در اختیار جرس قرار دادند، ضمن انتقاد از اینکه “در نظام جمهوری اسلامی فریادرسی یافت نمی شود که مظلومان و ستمدیدگان از او یاری گیرند؟!”، خطاب به مقامات حکومت خاطرنشان کردند “به ناچار شما مسئولانی را که در حال حاضر بر مسندی از قدرت تکیه زده اید، می خوانیم واز شما می خواهیم از این همه جور و ستم که بر فرزندان این آب و خاک می رود جلوگیری کنید.”

این دو فعال سیاسی مدنی همچنین بیان داشتند “ای کسانی که بر مسند فقاهت، قضاوت، قانون گذاری، اجرای قانون نشسته اید! امروز اقشار وسیعی از این ملت از این همه قانون شکنی و تعدی به حقوق مشروع مردمان و بویژه بازداشتهای غیر موجه و غیر قانونی و اعدام‌های بلاوجه و ظالمانه به تنگ آمده و لب به فریاد گشوده‌اند و دادخواهی می کنند. وااسفا که دادرسی نیست. فرزندان ما در پشت دیوارهای بلند زندان‌ها و بازداشتگاه ها رنج می برند و کشته می شوند و دست ما از نجات آنان کوتاه است. جنایتکاران آزادند و مصون از هر مؤاخذه و مجازاتی و آزادی خواهان اسیرند و با اتهاماتی غیر موجه و محاکماتی غیر عادلانه یا محکوم به تحمل حبسند و یا در انتظار مرگ. کدام دین و مذهب توجیه گر این رفتارهاست؟! “

اعظم طالقانی و صدیقه وسمقی در این بیانیه همچنین ظلم و همراهان ظلم را مورد خطاب قرار داده و هشدار دادند “به نظر می رسد عده ای راهزن عقل و دین و مدنیت و انسانیت در این آب و خاک می تازند و مسندنشینان بسیاری به اقتضای منافع کوچک و کوتاه مدت خویش، یاطریق همراهی با ترک تازان را بر گزیده اند و یا لب فرو بسته اند و به این ترتیب مصالح بزرگ ملی را قربانی کرده اند. همه دل سوزان این آب و خاک امروز بر این عقیده اند که تدبیر امور کشور اگر چنین ادامه یابد جز تباهی در انتظار ما نیست. اینان کیستند که خواستار تباهی ایران زمینند و شما که با آنان همراهی کرده و نصایح عاقلانه و دلسوزانه و فریادهای روشن گرانه اقشار وسیع ملت را نشنیده گرفته جور و ستم را هرگونه که مقتضی مصلحت قدرت است توجیه می کنید، بر چه کیش و مذهبید؟ برای آینده فرزندان خود کدام سرنوشت را رقم می زنید ؟”

آنها با تاکید بر اینکه “امروز بی محابا قوانین زیر پا گذاشته می شود، حقوق ملت نادیده گرفته می شود و فرزندانی از این ملت با اتهاماتی که صدق آن برای ملت شفاف و روشن نگشته مجازات می شوند و حتی به مرگ محکوم می گردند”، خاطرنشان کردند “امروز دستاوردهای عظیم بشری که در طول تاریخ برای دست یافتن به آنها هزینه ها پرداخت شده است به راحتی به زباله دان افکنده می شود. تفکیک قوا و بویژه استقلال قوه قضایه و مقننه از آن جمله است که پایمال کردن آن پیکر عدل رانزار، ستم را فربه و حال مردمان را زار ساخته است.”

طالقانی و وسمقی در پایان خطاب به مسئولان تاکید کردند “از شما مسند نشینان در هر موضعی از قدرت که هستید می خواهیم که برای نجات کشور عاقلانه بیندیشید و عاقلانه رفتار کنید. عاقلانه آن نیست که فقط به عقل خود و همفکران خود رجوع کنید، عاقلانه آن است که به عقل همگان رجوع کنید. ما دلسوزانه می گوییم که اگر در این کار شتاب نکنید دیر خواهد شد. وضعیت نا به سامان امروز نتیجه اغماض، سکوت و تغافل سالیان گذشته نسبت به ظلم و ستم است. اگر سکوت و تغافل و اغماض ادامه یابد، به زودی چنان دامنه ظلم گسترش خواهد یافت که خود نیز در چنبره آن گرفتار خواهید آمد. گویاهم اکنون هنگام قیام درمحضر عدل الهی است.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours