تقاضای خانواده محبوبه خوانساری از مسوولان قضایی برای ملاقات با فرزندشان / آخرین وضعیت پرونده‌های مفیدی، نظرآهاری / محکومیت قطعی سیما دیدار به 6 ماه حبس تعزیری

22 خرداد 1389

محبوبه خوانساری ،روزنامه نگار که در تاریخ دهم خردادماه بازداشت شده است . در سومین تماس تلفنی خود از زندان اوین با خانواده اش ، خبر از سلامتی اش داد .

به گزارش خبرنگار «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» خوانساری روحیه مناسبی داشت و در این تماس تاکید کرد که همچنان در سلول انفرادی به سر می برد .

همچنین روز گذشته ( پنج شنبه ) خانوداه محبوبه برای دیدار با او به زندان اوین مراجعه کردند اما مسولان به آنها گفتند فعلا نمی توانید وی را ملاقات کنید. چون در مرحله بازجویی قرار دارد . خانواده این روزنامه نگار از مسولان قضایی تقاضا دارند شرایطی را فراهم کنند که آنها بتوانند فرزندشان را در زندان اوین ملاقات کنند .

آنها همچنین از دادستان تهران تقاضا دارند که درخواست ملاقات با خانواده این روزنامه نگار اجتماعی را بپذیرند و هر چه زودتر شرایط آزادی او را فراهم کنند .

خوانساری از خبرنگاران حوزه شهری است که از سال ۸۰ کار روزنامه نگاری را با عضویت در باشگاه خبرنگاران جوان آغاز کرد و در سال های بعد فعالیت مطبوعاتی را با همکاری با روزنامه های کارگزاران ، سرمایه و نیز نشریات و ماهنامه های تخصصی ادامه داد. خوانساری علاوه بر فعالیت مطبوعاتی بیش از ۱۰ سال نویسنده یکی از وبلاگ های پر خواننده در حوزه شهری بود. از علت دستگیری این روزنامه نگار که در سال های اخیر فعالیت رسانه ای بسیار محدودی داشته و عمدتا به فعالیت های تحقیقاتی مشغول بوده ، اطلاعی در دست نیست.

آخرین وضعیت پرونده بدرالسادات مفیدی و شیوا نظرآهاری

وکیل بدرالسادت مفیدی، شیوانظرآهاری و احمد زیدآبادی آخرین وضعیت پرونده‌های موکلان خود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمد شریف، در خصوص علت تجدید وقت شدن جلسه رسیدگی به اتهامات مفیدی دبیرانجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران گفت: به دلیل اینکه پرونده اتهامی دیگر علیه موکلم در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت مطرح بود، برای ادغام پرونده‌ها جلسه رسیدگی تجدید وقت شد.

وی اتهام‌های مفیدی را اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی و تبلیغ علیه نظام عنوان کرد.

شریف در خصوص آخرین وضعیت پرونده شیوانظرآهاری نیز گفت: بعد از آنکه برای ادغام پرونده‌های اتهامی دادگاه تجدید شد، تاکنون برای جلسه بعدی تعیین وقت صورت نگرفته است.

وکیل نظرآهاری اتهامات موکل خود را محاربه، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و اغتشاش عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون برای تبدیل قرار بازداشت به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه کردم، اما با این درخواست موافقت نشده است.

شریف که وکالت احمد زیدآبادی را نیز برعهده دارد از عدم موافقت با اعطای مرخصی به موکلش خبرداد.

محکومیت قطعی سیما دیدار و همسرش به 6 ماه حبس تعزیری
شعبه یکم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی مهندس علیرضا فرشی استاد دانشگاه و همسرش سیما دیدار را به شش ماه حبس تعزیری قطعی محکوم نمود.

به گزارش ساوالان سسی، بر اساس حکم صادره از سوی قاضی علیزاده، اتهام این افراد تبلیغ علیه نظام عنوان شده و حکم یکسال حبس تعزیری صادره برای این زوج آذربایجانی به شش ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرده است.

علیرضا فرشی در جریان مراسم راهپیمایی خانوادگی 1 خرداد 88 که توسط اداره تربیت بدنی آذربایجانشرقی در پارک ائل گولی تبریز برگزار شده بود بدست ماموران اداره اطلاعات بازداشت گردید. ماموران امنیتی چندی بعد طی تماسی تلفنی با سیما دیدار همسر علیرضا فرشی از وی خواستند تا برای ملاقات با همسرش به زندان تبریز مراجعه کند که پس از حضور دیدار در زندان تبریز مامورین امنیتی وی را بازداشت کردند. فرشی و دیدار پس از تحمل بازداشت موقت سه و یک ماهه به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد و شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز در 23 آبان 88 این روج آذربایجانی را به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد.

در جریان راهپیمایی خانوادگی 1 خرداد 88 عده ای از شرکت کنندگان در این پیاده روی همگانی اقدام به سردادن شعارهای “تورک دیلینده مدرسه” و “یاشاسین آذربایجان” کرده بودند. به دنبال این امر ماموران امنیتی ضمن حمله به شعار دهندگان و ضرب و شتم آنها عدهای را بازداشت کردند.

سیما دیدار مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی یاشماق در دانشگاه تهران و شاعر آذربایجانی و علیرضا فرشی از فعالین سابق دانشجویی دانشگاههای شریف و تهران و استاد دانشگاه آزاد جلفا می باشد.

سازمان عفو بین الملل روز نهم ژوئن 2009 با انتشار اطلاعیه ای ضمن بررسی وضعیت حقوق بشر در فضای انتخاباتی ایران، خبر از بازداشت و زخمی شدن بیش از 15 نفر در تبریز از جمله علیرضا فرشی داده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours