سیمین بهبهانی دست پر از سفر برگشت

8 اردیبهشت 1387

مدرسه فمینیستی: مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه استانفورد در ایالت سانفراسیسکو امریکا؛ در ماه مارچ 2008 از سیمین بهبهانی دعوت کرده بود تا در مراسم اهدای اولین دوره جایزه “ادبیات و آزادی بیان” شرکت کرده و این جایزه را به او اهدا شد.

برگزارکنندگان این مراسم از اساتید این مرکز از جمله آقای عباس میلانی استاد برجسته این مرکز، خانم کریستینا مقدم و آقای حمید مقدم بودند. حمایت کننده این جایزه ده هزاردلاری خانم بیتا دریاباری است که بخشی از کمک های خود را نیز متوجه حمایت مالی از دانشجویان ایرانی در استانفورد کرده است.

شایان توجه است که سیمین بهبهانی پس از دریافت این جایزه، مبلغ 2500 دلار (یک چهارم جایزه ) را به این مرکز اهدا کرد تا صرف کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان ایرانی شود. پس از استانفورد؛ سفر خانم بهبهانی با مراسم سخنرانی در دانشگاه مریلند ادامه یافت و پس ازآن نیز به دعوت “سازمان مهرگان” به سن دیه گو سفر کرد. در ادامه این سفر دانشگاه ucla از وی برای سخنرانی دعوت به عمل آورده بود.

خانم بهبهانی در طی این مدت ضمن سخنرانی های خود اشاره های موکدی به نقش کمپین یک میلیون امضا و تلاش های زنان ایرانی در متحقق ساختن اهداف این کمپبن داشته است و به گفته ایشان در تمام سخنرانی ها و مراسم بیشتری پرسش ها درباره جنبش زنان و کمپین بوده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours