واکنش ها به سخنان احمدی نژاد در مورد «حجاب و عفاف» ادامه دارد: انتقاد علم الهدی از احمدی نژاد پیرامون عفاف و حجاب

27 خرداد 1389

انتقاد علم الهدی از احمدی نژاد پیرامون عفاف و حجاب

ایلنا در ادامه واکنش های مختلف به اظهارات تلویزیونی اخیر محمود احمدی نژاد پیرامون مسئلۀ «عفاف و حجاب»، امام جمعه مشهد ضمن انتقاد از سخنان وی، تاکید کرد “متاسفانه آقای احمدی‌نژاد نسبت به اجرای مسایل شرعی، توجه لازم را ندارد. “

به گزارش ایلنا ، آیت الله علم الهدی ضمن انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌ دولت در بحث حجاب وعفاف، با بیان این که متاسفانه برخی آقایان به جای آن که به رضایت خداوند بیندیشند به دنبال رضایت برخی از مردم هستند، تصریح کرد: سخنان اخیر آقای احمدی‌نژاد درباره نوع برخورد با افراد بدحجاب به هیچ وجه درست نیست و متاسفانه ایشان نسبت به اجرای این قبیل مسایل شرعی، توجه لازم را ندارد.

وی ادامه داد : متاسفانه احساس می شود این مسئله برای کسی که در نظر مردم و متدینین به عنوان شخصیتی ارزشی مطرح بوده به هیچ وجه مناسب نیست.

امام جمعه مشهد همچنین با انتقاد از اطرافیان و مشاوران رییس دولت، در‌این باره خاطر‌نشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود دولت در برخورد با ناهنجاری‌های جامعه تبعیض‌آمیز رفتار می کند؛ چطور با افراد معتاد به شدیدترین نوع برخورد می‌شود که البته امر درستی هم است، اما در برخورد با افراد بدحجاب که هنجار‌های دینی را زیر پا می‌گذارند برخورد جدی مشاهده نمی کنیم؟! این منطق، غلط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ضمن انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مساله مقابله با بدحجابی یادآور شد: در مساله حجاب که حفظ و رعایت آن یک دستور شرعی است رضایت مردم نباید ملاک باشد بلکه رضایت خداوند متعال شرط است یعنی احکام شرع مقدس اجرا شود.

طی روزهای گذشته و بلافاصله بعد از مانور تلویزیونی محمود احمدی نژاد با ادعای “مخالفت دولت در برخورد با بدحجابی” و “عدم دخالت داشتن دولت در برخوردهای تند”، طیف وسیعی از روحانیون و شخصیت های اصولگرا، وی را مورد انتقاد قرار دادند.

علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران خاطرنشان کرده بود “این سخنان و اظهارات احمدی نژاد، تحت تاثیر رحیم مشایی قرار دارد و عنوان می شود.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours