عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس: دولت بدحجابی را ترویج می‌کند/جنتی: ای‌کاش وی مساله حجاب را مطرح نکرده بود که مایه زحمت شود

28 خرداد 1389

ایلنا: امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از عدم اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در این زمینه، گفت: ای‌کاش وی مساله حجاب را مطرح نکرده بود که مایه زحمت شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا،آیت‌الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به مساله عفاف و حجاب و تاکید بر اهمیت این موضوع، اظهار داشت: بر زنان واجب است که حجاب اسلامی داشته باشند و هیچ‌کس نگفته است که آنها می‌توانند هر لباسی را بپوشند، زیرا مظاهر جامعه اسلامی در کوچه و بازار و اداره باید به چشم بخورد و این صحیح نیست در مملکتی که مدعی پرچمداری اسلام ناب محمدی است و افتخار شهدا است، هر زنی به هر قیافه‌ای در بیاید و ما سکوت کنیم.

وی افزود: برخی دائما بر تکیه به کار فرهنگی اشاره می‌کند و من نمی‌دانم چرا فقط در این زمینه باید کار فرهنگی کرد و در زمینه‌های دیگر این کار نباید صورت گیرد؟! پس با این حساب قاچاقچی و تروریست را چرا می‌کشید؟ کار فرهنگی کنید! چرا دزد را مجازات می‌کنید؟ کار فرهنگی کنید تا اصلاح شود!

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در حالی که حتی برای متخلف رانندگی هم مجازات قائل می‌شوند تا مردم به قانون احترام بگذارند (که اقدام صحیحی است) چرا سخنی از کار فرهنگی گفته نمی‌شود؟ من قبلا هم گفته بودم اگر در خیابان جرات ندارید که با بدحجابی مقابله کنید (که باید جرات داشته باشید) حداقل این کار را از اداره‌ها آغاز کنید؛ اگر زنی بدون حجاب در خیابان آمد باید به او بگوییم هر کاری را می‌خواهی بکن و جوانان را فاسد کن تا ما کار فرهنگی انجام دهیم؟!

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: این چه حرف‌هایی است که بعضی‌ها حساب نکرده درباره حجاب می‌گویند؟ چرا باید جلوی کار نیروی انتظامی را گرفت؟ اینکه تخلفی به یک مامور نیروی انتظامی نسبت داده می‌شود و به همین دلیل جلوی مبارزه با بدحجابی گرفته شود صحیح نیست، بلکه اگر اتهام تخلف دروغ بوده باید دهان دروغگو بسته شود و اگر واقعا تخلفی شده باید گوش مامور متخلف کشیده شود، والا اگر قرار باشد که به صرف یک تخلف کار موقف شود پس باید بگوییم اگر یک مامور مالیاتی تخلف کرد (که متاسفانه تخلف در این زمینه زیاد است)باید مالیات گرفته نشود!
وی گفت: یکبار در هواپیما توصیه کردم که به یک خدمه به خاطر وضعیت بد حجاب تذکر داده شود؛ گفتند به ما اجازه نمی‌دهند چنین تذکری دهیم. این بدان معناست که در کشور نهی از ”نهی از منکر“ انجام می‌شود. در حالی که چرا باید برای فتاوای علما ارزش قائل نباشیم و اجازه دهیم جوانان فاسد شوند؟ زیرا فسادی را که یک زن بدحجاب در خیابان پخش می‌کند از سم بدتر است و در نتیجه آن پسری که باید آماده جهاد و ایثارگری باشد در محیط شهوترانی می‌رود.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه اگر کسانی که انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ هم حضور یافتند به دنبال این مسائل بودند مملکت نابود شده بود، گفت: نیروی انتظامی را نسبت به مبارزه با بدحجابی تشویق می‌کنم و کسی هم حق ندارد دست آن را ببندد.

آیت‌الله جنتی با توصیه به ائمه جمعه برای بیان احکام الهی تاکید کرد:دستور اشخاص نباید دستور خدا را زیر پا بگذارد؟ اگر ما معتقد به قانون هم باشیم مگر مصوبه عالی شورای انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب قانون نیست؟ امام(ره) هم فرمود مصوبات این شورا در حکم قانون است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس: دولت بدحجابی را ترویج می‌کند

ایلنا:عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است با سخنان رئیس جمهور دولت بدحجابی را ترویج می‌کند.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص بحث حجاب و عفاف با تاکید بر اینکه با این نگاه به مسائل فرهنگی مشکل داریم،‌ اظهار داشت: در این نگاه اهمیت لازم برای مسائل فرهنگی دیده نمی‌شود و این نگاه یک نگاه لیبرالیستی است.
وی با بیان اینکه در دیدگاه دولت‌های سکولار ، هیچ‌گونه تعهدی نسبت به اخلاق و عقاید مردم دیده نمی‌شود، اظهار داشت: چند ماه پیش که طی سخنانی در مجلس اعلام کردم که این دولت از نظر فرهنگی لیبرال است، عده‌ای ناراحت شدند اما امروز نشانه‌های آن در حال آشکار شدن است.
عضو فراکسیون اصولگرایان در واکنش به این سخن رئیس‌جمهور که این برخوردها در طرح عفاف و حجاب در شان دولت نیست، گفت: ایشان چطور می‌گوید که در شان دولت نیست و این اقدامات را انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: در جایی که عده‌ای نخواهند این مسئله را رعایت کنند، کار مردم نیست که در این امر دخالت کنند چرا که مردم نمی‌توانند با هم دعوا کنند بلکه وظیفه دولت است که بر این مسئله نظارت کافی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نظارت هم این نیست که با باتوم به جان مردم بیافتیم بلکه راه‌های مختلفی دارد و اگر مردم ببینند دولت به این مسئله حساس است خود رعایت می‌کنند اما در حال حاضر آنها مشاهده می‌کنند که دولت به این مسئله حساس نبوده، بلکه بدحجابی را ترویج می‌کند.

مطهری ادامه داد: اگر دولت این رفتار و سیاست در بحث عفاف و حجاب را قبول ندارد،طرح دیگری را در این خصوص ارائه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا قانون عفاف و حجاب در خود دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی اجرا نمی‌شود، گفت: قانون عفاف و حجاب نیز قانونی مانند برخی دیگر از قوانین است که ایشان می‌گوید اجرا نمی‌کند، در اینجا مجلس باید جلوی این سرکشی را بگیرد.

مطهری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان طرح سئوال از رئیس‌جمهور در این باره وجود دارد، اظهار داشت: ممکن است طرح سئوال صورت بگیرد چرا که ما موظف به انجام تکلیف بوده و باید نسبت به این مسئله عکس‌العمل نشان دهیم اما اینکه این موضوع به کجا خواهد رسید، با خدا است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours