سوءتغذیه در میان کودکان ایرانی سه درصد افزایش یافته است

6 تیر 1389

ایلنا: نماینده صندوق کودکان ملل متحد گفت: کاهش سوءتغذیه و جلوگیری از کاهش وزن در کودکان زیر 5 سال پیشرفت قابل توجهی را در چارچوب اهداف توسعه هزاره داشته است به طوری که تعداد کودکان کم‌وزن در سال 1990 تاکنون از 8/15 درصد به 5 درصد کاهش یافته است اما متاسفانه از سال 2005 شاهد پیشرفت این پدیده هستیم که امیدواریم از طریق همکاری با ایران شاهد گزارش دیگری باشیم.
به گزارش ایلنا، پال هالسهاف در نشست خبری توسعه اهداف هزاره در یونیسف افزود: این آمار به کودکان زیر 5 سالی برمی‌گردد که در سن خود کم‌وزن هستند و آخرین آمار در این ارتباط از سوی ایران هنوز منتشر نشده است.

وی گفت: 4/1 درصد افراد سوءتغذیه حاد دارند که این آمار مربوط به سال 2008 است اما طبق گزارشی که از 28 استان ایران به دست آمده نشان می‌دهد که افزایش سوءتغذیه بین 8/5 درصد از سال 2004 را تاکنون نشان می‌دهد.

وی گفت: جامعه ملل توجه کمتری به بهداشت کودکان و مادران داشته است به همین دلیل طرح مشترکی در سازمان ملل متحد در حال تدوین است و همه دفاتر کشورها برای کمک به بهبود بهداشت مادران و کودکان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نماینده صندوق کودکان ملل متحد گفت: تا سال 2011 باید بودجه 15 میلیارد دلاری را در این ارتباط در نظر بگیریم که تا سال 2015 به 45 میلیارد دلار می‌رسد در حالی که در بحران اقتصادی هستیم و کشورهای اهداکنندگان کمک پاسخ مثبت را داشته‌اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours