لباس‌های ویژه جام جهانی برای خانم‌های طرفدار فوتبال

6 تیر 1389

دویچه وله: بسیاری از فوتبال‌دوستان به هنگام تماشای مسابقات جام‌جهانی لباس‌های تیمی را می‌پوشند که طرفدارش هستند. یک خانم آلمانی امسال برای طرفداران زن لباس مخصوصی را طراحی کرده تا آنها مجبور نباشند تی‌شرت‌های گشاد مردانه را بپوشند.

ماری امی‌ئر مدل و مجری تلویزیون در آلمان است؛ خانمی ۳۳ ساله که پدرش اهل غناست و مادرش آلمانی. به گفته‌ی خودش تا پیش از این هرگز تجربه‌‌ای در زمینه‌ی طراحی لباس نداشت اما امروز خانم‌های طرفدار تیم ملی فوتبال آلمان می‌توانند در هنگام تماشای مسابقات لباس‌هایی را به تن کنند که کار ماری امی‌ئر است.

او می‌گوید: «من خودم فوتبال را خیلی دوست دارم و می‌دانم که بسیاری ازخانم‌ها هم به فوتبال علاقه‌مندند. چهار سال پیش در جام جهانی قبلی در آلمان، این نکته چشمگیر‌ بود. ما خانم‌ها هم دوست داریم ضمن اینکه به تماشای فوتبال می‌رویم، شیک‌پوش و جذاب هم باشیم. روی همین انگیزه، لباسم را که متعلق به تیم آلمان بود به خیاط دادم و گفتم که برایم کمی تنگ کند. یقه‌اش را هم باز کرد و روی لباس سنگ‌های کریستال به رنگ سیاه، قرمز و طلایی که رنگ‌های پرچم آلمان است، دوخت. این لباس برای خیلی‌ها جالب بود و من از خودم پرسیدم که واقعا چرا چنین لباسی در بازار نیست؟ بعد گفتم خوب چرا خودم این کار را نکنم؟»

البته ماری امی‌ئر نه اطلاعی در این مورد داشت و نه در رشته طراحی لباس تحصیل کرده بود. به همین دلیل از یکی از دوستانش که طراح لباس است، درخواست کمک می‌کند و با او شریک می‌شود. ماری با کمک دوستش مجموعا ۶ دست لباس‌ متنوع طراحی می‌کند و در سایزهای مختلف از طریق اینترنت به فروش می‌رساند.
طرفداری “پرخرج” از تیم فوتبال محبوب

او می‌گوید: «رنگ اصلی همه این لباس‌ها مثل لباس تیم ملی آلمان سفید است. روی سه تا از این تی‌شرت‌ها سنگ‌های کوچک براقی به رنگ پرچم آلمان دوخته‌ایم. جنس این لباس‌ها خیلی خوب است و مدلش هم بسیار خانمانه است. مجموعا دو لباس بلند و چهار لباس کوتاه طراحی کردم. حالا هر خانمی که می‌خواهد هم از تیمش طرفداری کند و هم سکسی و جذاب دیده شود، می‌تواند این لباس‌ها را بپوشد.»

حال حاضر این طراح جوان فقط به طرفداران زن تیم فوتبال آلمان فکر کرده است. ولی بعید نمی‌داند که برای جام جهانی بعدی، لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف کشورهای دیگر هم طراحی کند.

به گفته‌ی ماری امی‌ئر، لباس‌هایش با عکس العمل مثبت روبرو شده‌اند و به خاطر همین شاید دفعه‌ی بعد برای طرفداران برزیلی، ایتالیایی یا اسپانیایی هم لباس‌هایی را طراحی کند: «من فعلا تمام وقت و فکرم را روی لباس‌های تیم آلمان متمرکز کرده‌ام. با این لباس‌های راحت و شیک، خانم‌ها این امکان را دارند که هم در محل‌های عمومی به تماشای فوتبال بروند و هم بعد از بازی به رستوران و کافه بروند. چون من واقعأ پارچه‌ای استفاده کرده‌ام که هم زیباست و هم کیفیت خوبی دارد. به نظر من با این لباس‌ها می‌توان بعد از رستوران به دیسکو هم رفت و رقصید.‌‌‌‌‌»

قابل توجه است که بدانید این لباس‌های زنانه که “football loves couture” نام دارند و در اینترنت فروخته می‌شوند، چندان ارزان هم نیستند. به گفته‌ی ماری امی‌ئر هر کدام از این لباس‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ یورو قیمت دارد.

نویسنده: بامداد اسماعیلی

تحریریه: بابک بهمنش

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours