بازداشت و اجرای حکم یک سال و نیم حبس سوسن تبیانیان / اعظم ویسمه ممنوع الملاقات شد

11 تیر 1389

خبرگزاری هرانا – سوسن تبیانیان شهروند بهایی ساکن سمنان پس از احضار به دایره اجرای احکام دادگاه انقلاب در محل بازداشت و به زندان اوین منتقل گردید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، سوسن تبیانیان شهروند بهایی ساکن سمنان که توسط دادگاه بدوی و تجدید نظر استان سمنان به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهایی به یک سال و نیم حبس تعزیری در تهران محکوم شده بود روز چهارشنبه 9 تیر ماه به دایره اجرای احکام دادگاه انقلاب سمنان احضار و در محل بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

شایان ذکر است، دو شهروند بهایی اهل سمنان در حال حاضر به نامهای صهبا رضوانی و منیژه منزویان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین هستند.

اعظم ویسمه ممنوع الملاقات شد

در حالی که به دستور دادستان تهران قراربود پنج شنبه، خانواده اعظم ویسمه با وی دیدار داشته باشند، از سوی مسئولان بند ۲۰۹ اعلام شد که این خبرنگار پارلمانی ممنوع الملاقات است.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، اعظم ویسمه که بیش از یک ماه است در انفرادی به سر می‌برد طبق گفته برخی مقامات قضایی قرار بود یکشنبه گذشته آزاد شود، اما با مراجعه خانواده به زندان اوین به آن‌ها گفته شد که «قرار نیست وی آزاد شود .»

پس از آن بود که خانواده این خبرنگار با مراجعه به دادستانی و شرح بیماری اعظم ویسمه و نگرانی خانواده از سلامتی وی در خواست ملاقات با وی را دادند که با همکاری دادستان تهران، دستور ملاقات با وی صادر شد.

اما روز گذشته -پنج شنبه- با مراجعه خانواده وی به زندان اوین به آن ها اعلام شد که دختر آنها تا اطلاع ثانوی ممنوع الملاقات است.

این خبرنگار پارلمانی از دهم خرداد ماه تاکنون دربازداشت به سر می‌برد و از آخرین تماس تلفنی وی با خانواده بیش از دوهفته می‌گذرد، گفتنی است وی مبتلا به بیماری شدید گوارشی و تپش قلب است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours