بلاتکلیفی شیوا نظرآهاری پس از تحمل یک سال زندان / وضعت وخیم جسمانی زهرا بهرامی در زندان اوین / محکومیت پنج ساله یک زن زندانی در روند غیر قانونی دادرسی

21 تیر 1389

بلاتکلیفی شیوا نظرآهاری پس از تحمل یک سال زندان

بلاتکلیفی و عدم برگزاری دادگاه شیوا نظر آهاری ،روزنامه نگار و فعال حقوق بشر همچنان ادمه دارد . این در حالی است که قاضی پرونده وی پیر عباسی در دادگاهی که خرداد ماه قرار بود برای وی برگزار شود اما به دلایلی به تعویق افتاد به شیوا و خانواده اش قول داد که پس از تجمیع پرونده های وی هر چه زودتر دادگاهش را برگزار می کند .

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» شیوا نظرآهاری روزنامه نگار و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، که در دوران حبسش بیش از ۱۰۰ روز را در سلول‌های انفرادی گذرانده است هم اکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد .

وی در سال ۸۸ و درست یک روز بعد از انتخابات جنجال برانگیز دهم دستگیر و روانه زندان اوین شد .اما پس از سه ماه با قرار وثیقه دویست میلیونی آزاد شد .اما طولی نکشید که وی بار دیگر در ۲۹ آذرماه وقتی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری عازم قم بود دستگیر و زندانی شد . بازداشتی که تاکنون نیز بدون برگزاری هیچ دادگاهی همچنان ادامه دارد و این فعال حقوق بشر همچنان در وضعیت بلاتکلیف زندانی است .

خانواده شیوا نظر آهاری از این وضعیت گلایه مندند و از کارشناس پرونده شیوا تقاضا دارند که هر چه زودتر تکلیف وی را مشحص کند مگر نه آنکه پرونده شیوا اکنون در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و قاضی پیر عباس قرار دارد پس چرا به پرونده اش رسیدگی نمی شود .آنها از همه مسولان قضایی تقاضا دارند که هر چه زودتر به پرونده او که تقریبا یک سال در زندان بلاتکلیف است رسیدگی کنند .

وضعت وخیم جسمانی زهرا بهرامی در زندان اوین

زهرا بهرامی از دستگیر شدگان اعتراضات گسترده روز عاشورا است که از زمان دستگیری تاکنون در بندهای مختلف وزارت اطلاعات در بازداشت به سر می‌برد و در حال حاضر همراه با ۲ زندانی سیاسی دیگر در سلول ۱۳ بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی است.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، زهرا بهرامی علیرغم گذشت بیش از ۶ ماه هنوز در بند ۲۰۹ زندانی است و در حالت بلاتکلیفی به سر می برد. طی هفته های اخیر وضعیت جسمی او حاد شده است. چهره‌ی او متورم و دچار جوش‌های عفونی و زخم‌های زیادی بر چهره‌اش شده است. او هم همچنین از ناراحتی ریه رنج می‌برد وی همچنین دچار افسردگی شدید است.

اتهام‌هایی چون محاربه و همکاری با انجمن پادشاهی و سازمان مجاهدین خلق اتهام‌هایی است که به وی نسبت داده‌اند و قصد دارند بر این مبنا او را محاکمه کنند.

زهرا بهرامی در زندان اوین با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ملاقات داشته است که طی این دیدار، جعفری دولت آبادی به او گفته است که اول باید دادگاهی شود و بعد از محکومیت او را آزاد خواهند کرد این در حالی است که زهرا بهرامی از داشتن وکیل نیز محروم است.

از طرفی دیگر از چند هفته پیش برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی در بند ۲۰۹ زندان اوین عباس جعفری دولت آبادی دستور داده است که ملاقات‌های کابینی زندانیان سیاسی با خانواده هایشان که به صورت هفتگی صورت می گرفت به هر دو هفته یک بار تقلیل پیدا کند.

زهرا بهرامی ۴۵ ساله و دارای ۲ فرزند است. او دارای ملیت ایرانی- هلندی است و برای دیدن فرزندش به ایران مسافرت کرده بود که در اعتراضات روز عاشورا دستگیر می‌شود. وی چندی پیش تحت تاثیر شکنجه‌های فراوان مجبور به انجام اعتراف تلویزیونی هم شده است.

محکومیت پنج ساله یک زن زندانی در روند غیر قانونی دادرسی

خبرگزاری هرانا – خانم ناهید ملک محمدی 59 ساله مادر دو فرزند 31 و 28 ساله با گذشت بیش از شش ماه از زمان بازداشت با دریافت بی دلیل حکم، محکوم به 5 سال حبس تعزیری شد و در حال حاضر در بند نسوان زندان اوین تحمل کیفر می نماید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ایشان در تاریخ دهم دی ماه سال گذشته و پس از حوادث 6 دی ماه(عاشورا) هنگام دستگیری همسرش علی اصغر محمودیان توسط نیروهای امنیتی در ساعت 2 با مداد بدون حکم بازداشت دستگیر و بند 209 سلول انفرادی زندان اوین منتقل می شود.

نامبرده در طی مراحل بازجویی با تحت فشار قرار گرفتن و اعلام دروغین پذیرش شرکت در تظاهرات بعد از انتخابات توسط همسرش، اتهاماتی به ایشان القا و مجبور به پذیرش شرکت در تظاهرات می نماید در صورتی که چنین عملی نه توسط ایشان و نه توسط همسرش انجام نشده است و در پرونده بازجویی همسر ایشان نیز چنین مسئله ای وجود ندارد اما بازجویان وزارت اطلاعات در بازجویی ها به خانم ملک محمدی اعلام می کنند همسر ایشان به شرکت در تظاهرات اعتراف نموده که این مسئله دروغ و بی اساس است.

پرونده این دبیر بازنشسته آموزش و پرورش به شعبه 28 به ریاست قاضی مقیسه ارسال و در تاریخ نوزدهم اری بهشت ماه سال جاری علی رغم تشکیل جزئیات اظهارات ایشان که بر اثر فریب بازجو ترتیب داده شده بود و ضمن دفاعیات روشنگرانه وکیل مدافع به نحوه غیر قانونی بازداشت و فریب در مراحل بازجویی نقض آئین دادرسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات نهایتا ایشان با اتهام اجتماع و تبانی به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours