باید با بدحجابی برخورد انضباطی و قضایی صورت گیرد

25 تیر 1389

ایلنا: مسوول بسیج خواهران کشور گفت:کار فرهنگی در زمینه گسترش حجاب در جامعه بسیار لازم و ضروری است و در این هیچ‌جای تردیدی نیست اما باید با بدحجابی برخورد انضباطی و قضایی صورت گیرد تا هنجار اجتماعی حجاب مورد خدشه واقع نشود.

مینو اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: وقتی هنجاری در یک جامعه تعریف می‌شود، کسانی که شهروند آن جامعه هستند باید آن هنجار اجتماعی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در ایران حجاب یک هنجار پذیرفته شده اجتماعی است و مردم نیز باید این هنجار اجتماعی را بپذیرند و از آن تبعیت کنند. کسانی که این هنجار اجتماعی را زیر پا می‌گذارند، با آنها برخورد صورت می‌گیرد.
مسوول بسیج خواهران کشور تصریح کرد: بی‌حجابی در قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود بنابراین باید به عنوان یک قانون رعایت شود اما متاسفانه بسیاری از جوانان کشور از اینکه رعایت حجاب اسلامی یک قانون است، اطلاع ندارند و به همین جهت آن را نادیده می‌گیرند.

او ادامه داد: باید جوانان را آگاه کرد که رعایت حجاب در جامعه قانون است و این قانون بر اساس فطرت انسان و شرع مقدس اسلام نگاشته شده است، بنابراین لازم‌الاجرا است.

اصلانی گفت: خداوند حجاب را برای زن پسندیده و آن را برای زنان قرار داده است بنابراین وقتی خالق انسان، زن را با حجاب می‌پسندد انسان باید تبعیت کند.

مسوول بسیج خواهران کشوراظهار کرد: بدحجابی در ایران یک جرم محسوب می‌شود و قطعا با مجرم برخورد می‌شود.

اصلانی تاکید کرد: کار فرهنگی در زمینه گسترش حجاب در جامعه بسیار لازم و ضروری است و در این هیچ جای تردیدی نیست اما بسیاری از کسانی که رعایت حجاب را نمی‌کنند نمی‌دانند بدحجابی جرم است.

او ادامه داد:‌ البته کسانی نیز در جامعه هستند که به صورت سازمان‌دهی شده رعایت حجاب را نمی‌کنند و اهداف سیاسی دارند.

او گفت: باید با بدحجابی برخورد انضباطی و قضایی صورت گیرد تا هنجار اجتماعی حجاب مورد خدشه واقع نشود.

اصلانی گفت: هر کس باید در جامعه به وظایف خود عمل کند، دستگاه‌های ارشادی و فرهنگی مانند وزارت ارشاد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی باید در زمینه حجاب کار فرهنگی انجام دهند و دستگاه‌های قضایی و انضباطی نیز باید کار خود را انجام دهند.

مسوول بسیج خواهران کشور گفت: اسلام حجاب را تعدیل کرده، در ادیان گذشته حجاب بسیار سخت و دشوار بود و زنان نمی‌توانستند در جامعه حضور اجتماعی مناسب داشته باشند اما اسلام حجاب را متعادل کرد.

اصلانی گفت: ابتدایی ترین سطح حجاب این است که موها باید پوشیده باشد و لباس تحریک‌کننده و بدن‌نما نباشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours