مباحث جدید امنیتی: تضعیف خانواده،افزایش آمار طلاق و سن ازدواج!!

27 تیر 1389

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: هدف جنگ نرم حمله به مختصات فرهنگ و هویت دینی جامعه است. افزایش طلاق و سن ازدواج نیز از جمله مباحث امنیتی جدید است که باید به دنبال حل اجتماعی آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در همایش ملی امنیت و انضباط اجتماعی گفت: در حوزه جنگ نرم باید مراقب باشیم زیرا هدف، مقابله با نظام و جنگ رسانه‌ای نیست بلکه حمله به مختصات فرهنگ و هویت دینی جامعه است.

وی گفت: باید یک راهبرد و نقشه راه برای امنیت انضباط اجتماعی ترسیم کنیم که مقدمات این راهبرد اررزیابی محیط کنونی راهبردی در حوزه نظم و امنیت است. شناخت تحولات حال و آینده در محیط اجتماعی بسیار ضروری است زیرا تکنولوژی امروز تمام ابعاد و ضوابط بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

احمدی مقدم افزود: توسعه فضای مجازی حریم خصوصی را به شدت مورد تعرض قرار داده است و امروز صاحبان بزرگترین شبکه‌های اجتماعی معتقدند حفظ حریم خصوصی مانند گذشته نیست. تجاوز به حریم خصوصی به عنوان یک مقوله جدید باید مورد توجه قرار گیرد و نیاز به بازتعریف حریم خصوصی و حفظ آن داریم.

وی اظهار داشت: سرعت گیج کننده تکنولوژی و آثار اجتماعی آن موجب یک رفاه برای جامعه بشری شده و از طرفی یک خستگی ملال‌آور را نیز در جامعه به وجود آورده است.

احمدی‌مقدم اعلام کرد: افکار عمومی به شدت مورد تهاجم است و انبوه اطلاعات مردم را در گزینش اخبار و اطلاعات دچار اختلال کرده است. احساس امنیت و حفظ آن در چنین محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: تحولات خانواده، تضعیف نقش آموزش خانواده، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، تضیعف نظام خانواده و غیره… از مسائلی است که در مباحث امنیتی جدید تأثیرگذار است.

احمدی‌مقدم در ادامه افزود: نابرابری اجتماعی و احساس نابرابری و تبعیض اجتماعی و کاهش نظارت اجتماعی نیز از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.کاهش مناعت و انفجار انتظارات در دنیا از مسائلی است که در بروز برخی مشکلات موثر است. پیوستگی امنیت و اینکه مسائل امنیتی جغرافیا را در هم می‌نوردند و مشکلات امنیتی به سرعت به حوزه‌های دیگر سرایت می‌کند از ویژگی‌های شرایط امروز است.

در مطرح کردن تهدید نرم افراط‌گونه برخورد نکنیم

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد تغییر تهدیدات از سخت به نرم از مسائل در شرایط امروز است که شاهد آن هستیم اما نباید در مطرح کردن تهدیدات نرم افراط‌گونه برخورد کنیم.

وی اظهار داشت: هر چند باید تهدید سخت را هم مد نظر قرار دهیم. قوی‌ترین قدرت نرم دنیا دارای قوی‌ترین قدرت سخت است. در صورت بی توجهی به این تهدیدات نمی‌توان در آینده امنیت را برقرار کرد.

احمدی‌مقدم ا دامه داد: مواد مخدر و روانگردان‌ها یکی از مشکلات امروز جامعه بشری است امروز بین 30 تا 40 میلیون نفر در دنیا مواد روانگردان مصرف می‌کنند.

فرمانده ناجا گفت: در گذشته هدف ما جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر بود اما امروز در خانه هم ‌می‌توان مواد روانگردان تولید کرد.
وی افزود: در حوزه تروریست همه نگاه‌ها متوجه مردهاست اما امروز در فضای مجازی تروریست استخدام می‌کنند و آموزش‌های لازم تأمین مالی و نحوه عملیات را نیز انجام می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: افزایش حاشیه‌نشین و نابرابری اجتماعی موجب افزایش جرایم خرد شده است.تهدیدات حوزه مجازی تحولات شدیدی را در حوزه جرایم ایجاد کرده است.

احمدی‌مقدم افزود: امروزه و با استفاده از رایانه می‌توان سرقت‌های بزرگی انجام داد یا از طریق افکار عمومی و با استفاده از شرکت‌های هرمی لیزینگی و… کلاهبرداری‌های چند ده هزار نفری انجام داد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours