زنان ایتالیا سریع‌تر از مردان به کتاب‌ الکترونیکی گرایش پیدا می‌کنند

29 تیر 1389

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت خبری ایتالیا، هرچند آمار نشان می‌دهد کتاب‌های کاغذی بیشتر از سوی خانم‌ها و کتاب‌های الکترونیکی بیشتر از سوی آقایان خوانده می‌شوند، اما تعداد آقایان خواننده کتاب الکترونیک در حال کاهش و تعداد خانم‌ها در حال افزایش است.

در ایتالیا کتاب‌های الکترونیکی طرفداران کمی چه در میان خانم‌ها و چه در میان آقایان دارند. اما پیش‌بینی‌ها افزایش طرفداران کتاب‌های الکترونیکی را در این کشور نشان می‌دهد. این در حالی است که آمار فروش کتاب‌های الکترونیکی هنوز به طور مشخص معلوم نیست.

این در حالی است که 28 ژوین(7 تیر) در محافل کتاب میلان، به مناسبت روز «ادی تک» (تکنولوژی نشر) روز نو‌‌آوری فن‌آوری در نشر، که در آن به کتاب‌های الکترونیکی و چگونگی کتاب‌خوانی و خریداری و انتشار کتاب در بازار کتاب آمریکا و ایتالیا پرداخته می‌شود، در این‌باره مباحث بسیاری انجام گرفت.

در ایالات متحده کتا‌‌‌‌‌ب‌های الکترونیکی 1.5% بازار گسترده کتاب را در بر می‌گیرند، اما در دسامبر (آذر و دی) 2010، بر اساس تخمین دیوان بین‌المللی انتشارات دیجیتالی(idpf) این تعداد به پنج درصد کل آمار کتاب خواهد رسید. در همین حال پژوهش‌ها نشان می‌دهند‌‌‌‌ که بازار فروش کتاب دیجیتالی در ایتالیا در ماه دسامبر(آذر و دی) به 1% می‌رسد.

انجمن ناشران ایتالیا هم پیش‌بینی می‌کند که در دسامبر 2010(آذر و دی) تعداد خوانندگان کتاب‌های الکترونیکی به 1% برسد.
این رقم همچنان پایین است، اما در مقایسه با رقم 3./. درصد خوانندگان این کتاب‌ها، در دسامبر2009 به سه برابر افزایش پیدا کرده است.

در سال 2006، درصد خوانندگان مرد کتاب‌های دیجیتالی، نسبت به خوانندگان زن این کتاب‌ها 63% به 37% بوده است.

با وجود همه اینها آمار واقعی کتاب‌خوانی دیجیتالی در ایتالیا در فصل پاییز معلوم خواهد شد؛ فصلی که درآن تقاضا برای خرید کتاب دیجیتالی افزایش می یابد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours