فریال سلحشور، مدیر گالری دی: با مدیریت امور تجسمی ارشاد همکاری نمی‌کنم

29 تیر 1389

ایلنا: فریال سلحشور از عدم همکاری با مدیریت امور تجسمی وزارت ارشاد خبر داد و سیاست‌های این مدیریت را غلط خواند.

فریال سلحشور(مدیر نگارخانه دی و از اعضای گروه هفت نگاه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: مدیریت امور تجسمی وزارت ارشاد در تمامی برنامه‌های خود ناموفق بوده و سیاست‌های نادرستی را در پیش گرفته است.
وی افزود: متاسفانه با این شرایط و با این سیاست‌ها، وزارت ارشاد؛ هنرهای تجسمی را به قهقرا می‌برد و نمی‌توان به آینده هنرهای تجسمی امیدوار بود.

وی ادامه داد: نه تنها من؛ بلکه احتمالا بسیاری از نگارخانه‌دارها و مجموعه‌داران از همکاری با مدیریت امور تجسمی ارشاد سرباز زنند. زیرا آنچنان که باید و شاید این مدیریت نتوانسته پاسخی به نیازهای آنها بدهد.

سلحشور که یکی از بزرگترین مجموعه‌های نقاشی پشت شیشه و نقاشی قهوه‌خانه‌ای را به همراه همسرش(جهانگیر کازرونی) جمع‌آوری کرده است، درباره همکاری مجموعه خود با مدیریت امور تجسمی وزارت ارشاد در نمایشگاه خیالی‌سازان (نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای و نقاشی پشت شیشه) توضیح داد: ما بزرگترین مجموعه آثار در این حوزه را داریم و به پاس حرمت این هنر و پیشکسوتان آن و نیز به خاطر دبیر نمایشگاه(امیر عبدالحسینی) تصمیم گرفتیم برای این نمایشگاه اثر بفرستیم.

وی درباره اکسپو که یکی از موارد تقابل و نیز همکاری گالری‌دارها با مجموعه وزارت ارشاد است نیز گفت: به هیچ عنوان حاضر نیستم که برای اکسپو به موزه هنرهای معاصر؛ اثر بفرستم زیرا اگر هم در اکسپو اثری به فروش برسد، پروسه دریافت پول از مدیریت امورتجسمی آنچنان که باید و شاید در شان یک گالری‌دار نیست. نمونه بارز آن هم اکسپوی سال 88 بود که دریافت‌های اکسپو نزدیک به هفت ماه به طول انجامید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours