احضار نسیم سرابندی، فعال دانشجویی و زنان، به دادگاه انقلاب / همسر مهدیه گلرو: برای رساندن دارو به زندان مشکل داریم / احضار محمد مصطفایی به دادسرای زندان اوین / آزادی فاطمه ترک کجوری با تودیع وثیقه / اکبر کرمی نویسنده مسائل زنان با قرار وثیقه آزاد شد

1 مرداد 1389

احضار نسیم سرابندی، فعال دانشجویی و زنان، به دادگاه انقلاب

نسیم سرابندی، فعال دانشجویی و جنبش زنان، برای ادای پاره ای از توضیحات به شعبه ۴ بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شده است.

به گزارش دانشجونیوز، نسیم سرابندی پیش از این در مهر سال ۸۸ به همراه ۱۷ تن از اعضای شورای تهران دفتر تحکیم وحدت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات منتقل شد. طی ماه‌های گذشته نیز مامورین وزارت اطلاعات، چندین بار در تماس با منزل این فعال دانشجویی به تهدید وی پرداختند و از او خواسته بودند با استعفا از دفتر تحکیم وحدت از فعالیت دانشجویی کناره گیری کند.

این در حالی‌است که بهاره هدایت و میلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با احکام سنگین حبس، در زندان به‌سر می‌برند.

هم‌چنین، مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت که پس از تحمل حدود سه ماه حبس وبه‌دلیل سکته قلبی ناشی از فشارهای وارده در بند ۲۰۹، از زندان آزاد شده بود، روز گذشته بار دیگر در بیمارستان بستری شد.

همسر مهدیه گلرو: برای رساندن دارو به زندان مشکل داریم

وحید لعلی پور گفت: « از زمانی‌ که مهدیه در بند ۲۰۹ انفردی بود و دست به اعتصاب غذا زده بود مشکلات جدی روده پیدا کرده که هنوز این مساله وجود دارد. ما برای رساندن دارو به مهدیه مشکلات بسیاری داریم.»

وی در گفتگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر، درخصوص امکان ملاقات با همسرش، مهدیه گلرو اضافه کرد: «‌گذشته از این که طبق قانون هر زندانی میتواند ماهی‌ یک بار ملاقات حضوری داشته باشد که ما از چنین ملاقات ماهانه ای بی بهره ایم. به ما گفته شد که پرونده ‌مهدیه برای رسیدگی به دادگاه تجدید نظر کل شعبه۵۴ رفته است. به شعبه مذکور مراجعه کردیم برای تقلیل وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی که پرونده اظهار بی‌ اطلاعی کردند. ما منتظر حکم قطعی ایشان هستیم.‌مهدیه فعالیت غیر قانونی‌ نمیکرد ، او در شورای دفاع از تحصیل فعال بوده ،برای تحصیل تمامی‌ شهروندان تلاش می‌کرده ،اتهام وی و یکی‌ دونفر از هم بندنش در این رابطه است.»

مهدیه گلرو از فعالان دانشجویی از تاریخ ۱۲ آبان ماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد. داگاه بدوی وی را به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرده است. هم اکنون ،شیوا نظر آهاری ،محبوبه کرمی و شبنم مددزاده و ‌مهدیه گلرو در یک سالن (سلول) هستند.

احضار محمد مصطفایی به دادگاه انقلاب

محمد مصطفایی، وکیل دادگستری و از مدفاعان حقوق کودک روز جاری به شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهید مقدس واقع در زندان اوین احضار شده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، این احضاریه، امروز، در محل کار به دست وی رسیده و در آن نوشته شده است که باید جهت پاره ای از توضیحات، به این دادسرا مراجعه کند.

وی پس از دریافت این احضاریه، به مدت ۳ روز، وقت دارد تا خود را معرفی کند.

محمد مصطفایی، از وکلایی است که برای نجات جان نوجوانان محکوم به اعدام، تلاش‌ زیادی انجام داده است و در آخرین نمونه، موفق به گرفتن حکم برائت و آزادی و پرداخت دیه، به جای اعدام، برای علی مهین‌ترابی،نوجوان محکوم به اعدام شده است.

آزادی فاطمه ترک کجوری با تودیع وثیقه

رهانا: فاطمه ترک کجوری، شهروند مسیحی، امروز با سپردن وثیقه بیست میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار رهانا، فاطمه ترک کجوری، همسر بهروز صادق خانجانی است که رو ۲۸ خرداد با یورش مامورین امنیتی به منزلش به‌همراه چهار تن دیگر طی یک جلسه مذهبی دستگیر شده بود.

هم چنین، علی‌رضا سیدی دیگر شهروند مسیحی بازداشت شده نیز موفق شده پس از بیش از یک‌ماه بازداشت در بی‌خبری، روز پنج‌شنبه برای اولین بار با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کند.

گفتنی است، علی‌رغم درخواست مکرر وکیل بهروز صادق خانجانی، وی امکان ملاقات با موکلش را نداشته و از وضعیت او در زندان هیچ‌گونه خبری در دست نیست.

اکبر کرمی نویسنده و پژوهشگر دینی با قرار وثیقه آزاد شد

سرانجام پس از هشت ماه پیگیری های مکرر خانواده و وکلای دکتر اکبر کرمی، دادگستری قم با تبدیل قرار بازاداشت موقت این نویسنده و فعال مدنی به قرار وثیقه موافقت نمود.

به گزارش رهانا‌، دکتر کرمی چهارشنبه ساعت ۱۷ از زندان مرکزی قم آزاد شد. پس از آزادی وی نیزجمع کثیری از اقوام و دوستان با گل و شیرینی به ملاقاتش رفته و ضمن تبریک گویی مقاومت وی را ستایش کردند.

دکتر اکبر کرمی پس از ملاقات کوتاه با اقوام ودوستان در اولین ساعات آزادی اش به دیدار مادر سالخورده‌اش که در بستر بیماری است رفت و برای او آرزوی سلامتی کرد.

گفتنی است این نویسنده و فعال حقوق بشر در طول هشت ماه بازداشت بیش از دوازده کیلوگرم کاهش وزن داشته است دکتر کرمی در سخنانی کوتاه گفت :زندان برایش تجربه های ارزشمند زیادی داشته است او زندان را سخت و توام با فشارهای سنگین روانی توصیف نمود و اظهار نمود بهترین لحظات زندان زمان هایی بوده که او می توانسته مطالعه کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours