چند خبر در حوزه ورزش زنان

2 مرداد 1389

جشنواره سراسری شطرنج بانوان برگزار می شود

فریدون اسکندری ،رییس کمیته مسابقه های فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:قرار است پنجم مرداد امسال جشنواره سراسری شطرنج بانوان کشور در تمامی رده های سنی در تهران برگزار شود.

وی گفت:در این مرحله از مسابقه های قهرمانی کشور طبق قانون کمیته مسابقه ها،ملی پوشان و شطرنج بازانی که دارای درجه بین المللی و قهرمانی کشور در پیکارهای سال گذشته هستند،اجازه حضور ندارند.

مسابقات دو نفره مردان و زنان قرعه‌کشی شد

با برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در بخش دوبل، حریفان نمایندگان کشورمان در این بخش معرفی شدند.

بر اساس قرعه کشی انجام شده، ترکیب علیرضا ملارجبی و محمدعلی روئین تن ساعت ۱۸:۳۰ امروز شنبه با تیم دوبل تایلند دیدار می‎کند. نیما عالمیان و محمد مین حنطه نیز ساعت ۱۹ به مصاف تیم دوبل قطر می‎رود.

در بخش بانوان سحر رهنما و سولماز رحمن محمدپور ساعت ۱۹ به مصاف ترکیب تایلندی می‎روند. ضمن اینکه تیم دوبل زهرا نیاقی‎ها و مهشید صامت مقابل تیم دوبل مالزی قرار می‎گیرد.

مسابقات تنیس روی میز دوبل قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا با حضور ۳۰ تیم در بخش مردان و ۲۵ تیم دربخش بانوان پیگیری خواهد شد. این بخش از رقابت‎ها به صورت تک حذفی است.

تیم فوتسال بانوان امید نوین کنگان بر شاهین بوشهر غلبه کرد

شامگاه جمعه دیدار حساس تیم‌های فوتسال بانوان امید نوین کنگان و شاهین پارس جنوبی بوشهر از سری مسابقات لیگ دسته یک فوتسال بانوان کشور در کنگان برگزار شد و تیم امید نوین شهرستان کنگان توانست شاهین پارس جنوبی را با نتیجه سه بر یک مغلوب کند و به یک برد دلچسب دست یابد.

در این دیدار که با حضور جمع زیادی از تماشاگران برگزار شد، دو تیم برای برد به میدان آمدند و یک بازی زیبا و جذاب را برگزار کردند و نشان دادند که هر دو تیم استحقاق حضور در لیگ برتر را دارند.

تیم امید نوین کنگان در نیمه نخست با یک گل به برتری رسید و در نیمه دوم نیز دو گل دیگر به ثمر رساند تا در برابر تنها گل تیم شاهین در نهایت برتری سه بر یک برای تیم کنگان حاصل شود.

سرمربی تیم فوتسال بانوان امید کنگان در انتهای بازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: این مسابقات در واقع لیگ دسته یک کشور است و از استان بوشهر دو تیم به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و جواز حضور در مسابقات لیگ کشوری را به دست می‌آورند.

خانم عمله بیان داشت: بچه‌های ما در این بازی خیلی خوب ظاهر شدند و جواب تمرینات چند ماهه را گرفتند و با ارائه یک بازی بدون نقص ثابت کردند که می‌توانند در مسابقات قهرمانی کشور حضوری پرفروغ داشته باشند.

وی افزود: ما از فروردین ماه سال جاری در تمرین بودیم و برنامه‌ریزی دقیقی برای قهرمانی در این مسابقات انجام دادیم و خدا را شکر نتیجه تمرینات‌مان را امروز با پیروزی ۳ بر ۱ گرفتیم و بچه‌های ما برای ادامه راه امیدوارتر شدند و انتظار داریم که با تداوم این بازی‌ها بتوانیم در سطح بالاتری از فوتبال ادامه دهیم.

سرمربی فوتسال امید نوین کنگان خاطرنشان کرد: شاهین بوشهر در واقع یکی از تیم‌های قدرتمند این دوره از رقابت‌هاست و تیم شاهین بدون شک تیم بزرگی است و در این رقابت‌ها از چندین بازیکن لیگ برتری استفاده می‌کند، ولی بچه‌های ما با پشتکار و غیرت و تعصب، نام کنگان را به نیکی حفظ کردند و ثابت کردند که با تمرینات منظم می‌توانیم به درجات بالاتر برسیم.

عمله تصریح کرد: از زحمات مدیر عامل باشگاه امید نوین بسیار تشکر می‌کنیم که تیم فوتسال ما را بسیار حمایت می‌کنند و امیدوار هستیم که بتوانیم با بازی‌های خوب خود پاسخ این سرمایه‌گذاری را به خوبی بدهیم.

بانوی قمی تکواندوکار نمونه اخلاق کشور شد

سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان استان قم گفت: عضو تیم دختران قم در مسابقات لیگ بانوان باشگاه‌های کشور به عنوان تکواندوکار نمونه اخلاق کشور برگزیده شد .

سمیه دهاقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم اظهار داشت:‌ خوشبختانه در میادین مختلف لیگ و قهرمانی کشور در بین تیم‌های اعزامی بانوان قم به مهم‌ترین مسئله‌ای که تاکید می‌شود، رعایت مسائل اخلاقی و شئونات اسلامی است که این مهم توسط تمامی اعضای تیم تکواندو دختران نوجوان قم مورد توجه است.

وی ادامه داد:‌ انتخاب عضو تیم تکواندو دختران قم به عنوان بانوی نمونه اخلاق رقابت‌های لیگ تکواندو باشگاه‌های کشور در پایان مسابقات هفته‌های چهارم و پنجم لیگ تکواندو دختران نوجوان باشگاه‌های کشور رقم خورد و طی آن به این عنوان ارزشنمد به فائزه جهان‌آبادی اختصاص یافت.

سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان استان قم افزود:‌ پیکارهای هفته‌های چهارم و پنجم مسابقات لیگ‌های تکواندو دختران نوجوانان باشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد و جمعه شب به پایان رسید که دختران تکواندوکار نوجوان قم نیز در دو مسابقه برابر حریفان به میدان رفتند.

وی اضافه کرد: حریفان تیم دختران نوجوان هیئت تکواندو استان قم در هفته‌های چهارم و پنجم مسابقات لیگ‌ تکواندو دختران نوجوان باشگاه‌های کشور، تیم‌های الزهراء بابل و هیئت تکواندو چهارمحال‌وبختیاری بودند که نتیجه دو مسابقه به سود حریفان به پایان رسید.

دهاقانی خاطرنشان کرد: در نخستین مسابقه خود که دیداری از هفته چهارم مسابقات بود، برابر تیم تکواندو دختران الزهراء بابل به میدان رفتیم که در این دیدار، تکواندوکاران دو تیم در ۱۰ وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این مسابقه شاهد ارائه توانمندی تک تک اعضای تیم دختران نوجوان قم بودیم که طی آن در چهار مسابقه برتری از آن تکواندوکاران قم بود اما شکست در شش وزن دیگر سبب شد تا تیم الزهراء بابل با نتیجه ۶ بر ۴ برتری در این مسابقه را از آن خود کند.

وی یادآور شد: در رقابت هفته پنجم لیگ تکواندو دختران نوجوان باشگاه‌های کشور،‌ تیم دختران هیئت تکواندو استان قم برابر تیم دختران نوجوان چهارمحال‌وبختیاری به میدان رفت که در این مسابقه نیز دو تیم در ۱۰ وزن با یکدیگر مسابقه دادند اما با وجود کسب برتری در رقابت‌ سه وزن، در پایان تیم حریف توانست با نتیجه هفت بر سه این دیدار را به سود خود به پایان برساند.

سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان استان قم با اشاره به اینکه پیکارهای این دو هفته از سطح بسیار بالایی برخوردار بود، بیان داشت: هفته‌های چهارم و پنجم لیگ تکواندوی نوجوانان دختر باشگاه‌های کشور با تداوم صدرنشینی تیم هیئت تنکابن به پایان رسید.

وی افزود: در پایان مسابقات این هفته که در خانه تکواندو برگزار شد، تیم هیئت تنکابن با توجه به نتایج به دست آمده همچنان با ۱۳ امتیاز در مکان نخست قرار دارد و تیم هیئت تکواندو قزوین با همین تعداد امتیاز و تفاضل برد کمتر در جای دوم ایستاده است، ضمن اینکه تیم نوجوان الزهراء بابل با ۱۲ امتیاز سوم است.

دهاقانی همچنین به سایر نتایج به دست آمده نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مسابقات برگزار شده، تیم هیئت تکواندو قزوین با نتیجه هفت بر سه از سد تیم هیئت گیلان گذشت و تیم شادلی ارومیه با همین نتیجه بر تیم دختران نوجوان هیئت تکواندو کرمانشاه غلبه کرد.

وی افزود:‌ همچنین تیم مرکز آموزش کبکانیان با نتیجه جالب توجه ۹ بر یک از سد تیم هیئت تکواندو کهگیلویه و بویراحمد گذشت، ضمن اینکه تیم هیئت تکواندو کهگیلویه و بویراحمد در هفته پنجم با نتیجه ۷ بر ۳ به تیم هیئت کرمانشاه نیز باخت.

سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان استان قم خاطرنشان کرد: تکواندوکاران تیم هیئت چهارمحال و بختیاری با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب تیم هیئت تکواندو تن‌کابن شدند، تیم هیئت گیلان با حساب ۶ بر ۴ بر تیم مرکز آموزش کبکانیان ‪ پیروز شد، تیم الزهراء بابل با همین نتیجه هیئت قزوین را برد و هیئت تنکابن در آخرین مسابقه با نتیجه تساوی ۵ بر ۵ مقابل تیم هیئت چهارمحال و بختیاری متوقف شد.

وی همچنین به معرفی برترین‌های مسابقات اشاره کرد و گفت:‌ عنوان بهترین سرپرست به فرزانه روشنگر از هیئت تکواندو کهگیلویه و بویراحمد، عنوان بهترین مربی به فاطمه صفرپور از هیئت تکواندو قزوین، عنوان بهترین داور به زهرا افتخاری از کرج، عنوان فنی‌ترین تکواندوکار به طاهره اکبری از کرمانشاه، عنوان فنی‌ترین و پر امتیازترین تیم به هیئت تکواندو قزوین، عنوان تیم منتخب اخلاق به هیئت تکواندو چهارمحال و بختیاری و عنوان تکواندوکار منتخب اخلاق به فائزه جهان‌آبادی از هیئت تکواندو قم رسید.

تیم کاراته بانوان منطقه ۳ قهرمان شد

نماینده کاراته بانوان منطقه ۳ در رقابت‌های سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، مقام نخست را از آن خود کرد .

پیکارهای سراسری کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه ورزشی کردان کرج برگزار شد و در پایان نیز تیم منطقه ۳ توانست با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی بایستد.

واحد دانشگاهی اسلامشهر با کسب ۲ مدال طلا نایب قهرمان شد و واحد شوشتر نیز با یک طلا، یک نقره و ۲ برنز مقام سومی را به خود اختصاص داد. این مسابقات در ۲ بخش کاتا و کومیته برگزار شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours