احمدی نژاد: شعار دو بچه کافی است ، طرحی استعماری است

5 مرداد 1389

ایلنا: رییس‌جمهور اظهار داشت: زمانی‌که طرح 2 بچه کافی است بعنوان طرحی استعماری مطرح شد، همان عده‌ای که خودشان را روزی دهنده انسان می‌دانند سروصدا و هیاهو به راه انداختند در حالی که کاملاً در اشتباه هستند.
به گزارش ایلنا ، محمود احمدی نژاد ظهر امروز همزمان با سالروز میلاد بقیه الله اعظم امام مهدی(عج) در مراسم افتتاح طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا (ع) ،با تبریک میلاد عظیم امام عصر (عج) به ملت ایران و همه بشریت، از دست‌اندرکاران این طرح بزرگ ملی قدردانی و اظهار امیدواری کرد؛ مسئولین و دست اندرکاران طرح بتوانند با اقدامات ابتکاری به گونه‌ای عمل کنند که در 20 سال آینده دیگر هیچ جوان ایرانی بدون پشتوانه مالی وجود نداشته باشد.

رییس‌جمهور افتتاح طرح آتیه امام رضا (ع) را از عنایات و توجه ویژه امام عصر(عج) به ملت ایران دانست و گفت: بر اساس این طرح، دولت برای هر نوزاد حساب بانکی یک میلیون تومانی افتتاح می کند و سالانه مبلغی نیز به آن اضافه خواهد کرد ،والدین نوزادان هم می توانند برای موفقیت هرچه بیشتر طرح ماهیانه مبلغی به آن حساب اضافه کنند. در حقیقت این طرح مانند صندوق پس انداز و نوعی سرمایه گذاری با مشارکت دولت و خانواده‌ها محسوب می‌شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود میلاد امام عصر (عج ) را بزرگترین عید عالم دانست و گفت: آرزوی انبیاء‌،اولیاء و همه انسان‌ها در طول تاریخ زندگی در جهانی سرشار از عدالت، محبت و امید و عشق بوده است و همواره تمام مجاهدان و صالحان بدنبال تحقق و برپایی چنین جهانی بودند.

احمدی‌نژاد وجود امام را هدیه‌ای از جانب خدای‌متعال به بشریت دانست و گفت: تنها راه رسیدن به زیبایی‌ها و خوبی‌ها وجود امام عصر(عج) است و اینکه عشق به ارزش‌های اخلاقی و انگیزه کار و تلاش و ساختن در قلوب انسان‌ها موج می‌زند به واسطه وجود نورانی امام است. خدای متعال امام را خلق کرده تا تجلی خود خدا باشد و انسان با مشاهده آن به یاد خدا بیفتد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نگاه الهی و ایمانی به زندگی با نگاه مادی متفاوت است، اظهار داشت. فرزند صالح، بزرگترین سرمایه انسان درطول زندگی است. نگاه مادی قصد دارد انسانها را به لذت های غریزی و محدود دنیوی معطوف کند اما در نگاه الهی و زندگی امام زمانی، محدودیتی وجود ندارد و ابعاد وجودی انسان، همه جهان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: لذتی که در سایه عشق به امام حاصل می‌شود زیباتر، دلنشین‌تر و ماندگار‌تر از زندگی و لذت در سطح حیوانی است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه روزی دهنده حقیقی انسان‌ها خداوند متعال است، گفت: عده‌ای که خودشان را جای خدا نشانده‌اند با محاسبات مادی و محدود خود، چنین عنوان می‌کنند که مثلا وجود دو بچه برای زندگی کافی است در حالی که براساس آموزه‌های دینی میراثی ارزشمند‌تر از فرزندان صالح وجود ندارد و زندگی بدون خانواده فاقد لذت و شیرینی است.

وی افزود: زمانی‌که طرح 2 بچه کافی است بعنوان طرحی استعماری مطرح شد، همان عده‌ای که خودشان را روزی دهنده انسان می‌دانند سروصدا و هیاهو به راه انداختند در حالی که کاملاً در اشتباه هستند.

رییس جمهور گفت: امروز در ایران مردمی مومن، صالح و پاک زندگی می کنند و فرزندان عزیز این دیار باید آینده را بسازند افق نگاه امروز ملت ایران نسبت به دهه ها و سده‌های گذشته تفاوت کرده و از نگاهی جهانی برخوردار شده است.

احمدی نژاد خاطر‌نشان کرد: انتظار می‌رود فرزندانی که در این سال‌ها و سال‌های آینده در ایران متولد می‌شوند، بتوانند حاکمیت جهانی سرشار از عدالت و ایمان را درک کنند و از سوی دیگر همین نوزادان و کودکان امروز یاران فداکار موعود باشند .

رییس‌جمهور گفت: امروز ملت ایران نه تنها خودش را برای زندگی در حیات طیبه الهی تربیت می‌کند،بلکه نسل‌های متوالی صالحی را برای برپا داشتن جهان سرشار از عدالت تربیت کرده و به بشریت هدیه می‌کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours