شهربانو امانی: امروز به مجلس‌آمدیم تا پیام زنانی را که دستشان به مجلسیان نمی‌رسد، به گوش نمایندگان برسانیم

2 شهریور 1389

ایلنا: نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان زن مجلس هشتم اگر با بدنه جامعه در ارتباط بودند، هرگز از مواد جنجال‌برانگیز لایحه حمایت از خانواده دفاع نمی‌کردند و به جای آن به دنبال احیای حقوق پایمال‌شده زنان می‌رفتند اما متاسفانه چنین نمی‌کنند.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایلنا گفت: در طی چند سالی که لایحه حمایت از خانواده به مجلس آمده است، فعالان حقوق زنان مدام در حال لابی کردن با نمایندگان مجلس هستند که این لایحه در مجلس تصویب نشود.

نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان زن مجلس می‌توانستند در رابطه با این لایحه موثر عمل کنند و موادی از این لایحه را که اعتراضات زیادی در جامعه را به دنبال داشته، حذف کنند. اما متاسفانه نمایندگان زن مجلس هشتم به لایحه حمایت از خانواده اعتراض ندارند و آقایان نماینده هم می‌گویند اگر لایحه ایراد دارد چرا نمایندگان زن اعتراض نمی‌کنند.

امانی افزود: بیشتر نمایندگان زن مجلس با لایحه حمایت از خانواده موافق هستند، در حالی که اگر با بدنه جامعه در ارتباط بودند، هرگز از مواد جنجال‌برانگیز این لایحه دفاع نمی‌کردند و به جای دفاع از موادی که حقوق زنان را به خطر می‌اندازد به دنبال احیای حقوق پایمال شده زنان می‌رفتند. اما متاسفانه آنها چنین نمی‌کنند.

امانی در پاسخ به این سئوال که چرا امروز به مجلس آمده است؟،‌گفت: نمایندگان ادوار مختلف امروز به مجلس‌آمدند تا پیام زنانی را که دستشان به مجلسیان یعنی وکلای خودشان نمی‌رسد، به گوش نمایندگان برسانند و بگویند که زنان جامعه با مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده مخالف هستند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours