نامه زهرا رهنورد به بهاره هدایت

30 شهریور 1389

رهانا : زهرا رهنورد ،استاد دانشگاه و نویسنده پس از دیدار با خانواده بهار هدایت، عضو شورای مرکزی تجکیم وحدت ،فعال جنبش زنان و جنبش دانشجویی که با حکم سنگین نه سال و نیم حبس تعریزی از سوی دادگاه انقلاب روبرو شده است ، نامه ای کوتاه خطاب به وی نوشته است.

بهاره هدایت از تاریخ دهم دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین مننتقل شد. جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات وی در اردیبهشت ماه امسال برگزار و وی به نه سال و نیم زندان محکوم شد. وی که ۱۶ مورد اتهام سنگین در پرونده‌ی خود داشت با تایید حکم سنگین خود در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر مواجه شد و هم اکنون دوران محکومیت غیر قانونی خود را در بند عمومی زنان زندان اوین سپری می‌کند.

متن نامه زهرا رهنورد که در تارنمای کلمه منتشر شده به شرح زیر است.

در خانه بهاره ، بهاره هدایت ، الگوی برتر دانشجوی عدالت طلب ، دختری که می توانست در کنار همسر و خانواده اش در نهایت آرامش در گردونه مخوف ” کاراما و سامارا ” روز شدن ، صبح شدن ، شب شدن و باز تکرار این شبانه روز کسالت آور را در فضای سرشار از بی عدالتی به سر آورد و سر در چاه بی وقفه ایام تاریخ ظلم و شبانه روز تکراری به خود بیندیشد ….

اما بهاره ی عزیز

وقتی صدایت را از پشت سیم های بی انتهای تلفن و زیر چشم کنجکاو زندانبانان شنیدم باور کردم که تمام قهرمانان زن در سراسر جهان در وجود تو زندگی می کنند .

ایام می گذرد ، چشم سیاه دیکتاتوری مثل شبی که در هجوم روز قرار می گیرد از عرصه گیتی پاک خواهد شد . اما بهاره عزیز جنبش زنان ایران که با حضور سرشار از تکاپوی تو به جنبش دانشجویی پیوسته بود همچنان حضور فعال تو را می بیند و حس می کند. جنبش دانشجویان ،جنبش زنان ،جنبش کارگران ،جنبش معلمان همان جریان اقیانوس بی کران ملت است .
بهاره مهربان
دلخوش دار و پایدار باش همچون گذشته که زنان ایران بر خود می بالند که با الگویی چون تو ،در تولد سحرگاه آزادی و پایان شب سیاه ظلم و قدرت طلبی و شکنجه گری و زندانی کشی پیشتاز بوده اند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours