مجلس مواد 23 و24 لایحه حمایت از خانواده را مجدد بررسی و اصلاح کند

8 مهر 1389

ایلنا : ششصد وچهل ‌و سومین جلسه شورای فرهنگی- اجتماعی زنان با حضور نمایندگان سه قوه و نهادهای عضو تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، خزعلی که ریاست این جلسه را برعهده داشت، ضمن سخنان پیش از دستور خود، از حضور عزتمند و مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان ملل، تجلیل و قدردانی کرد و از طرح‌های استکبارستیز وی که دشمن را به حرکات و مواضع انفعالی واداشت و در دل مردم آزاده جهان بذر امید و آزادی کاشت، تقدیر کرد.

وی سیاست فعال بین‌المللی ایران که باعث همدلی و وحدت ملت‌ها و مدیریت انسانی و اخلاقی جهان و زمینه‌ساز کاهش فقر و تنش‌های نظامی در عالم می‌شود را ستود.

مهمترین دستور این جلسه، بحث و بررسی پیرامون لایحه حمایت از خانواده بود که اعضای حاضر بالاتفاق آن را یکی از کاملترین مجموعه‌های قانونی حامی خانواده دانستند و خواهان تصویب هرچه زودتر آن توسط مجلس شورای اسلامی شدند.
آنها ضمن تأیید نقاط قوت و ضعف مواد 23 و 24 این لایحه، نظیر «الزام در ثبت نکاح موقت در صورت باردار شدن زوجه» شبهات و ابهامات و نگرانی‌های جامعه درخصوص این دو بند را قابل تأمل دانستند و به منظور پیشگیری از تبعات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی این مواد و جلوگیری از سوءاستفاده برخی مردان و زنان فرصت طلب، خواهان بررسی و اصلاح مجدد این مواد در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی شدند.

برخی از اعضاء نیز پیشنهاد حذف دو ماده مزبور و تصویب هرچه زودتر لایحه حمایت از خانواده را داشتند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours