آغاز به کار کمپین خانواده زندانیان سیاسی

11 مهر 1389

جرس:کمپین خانواده بزرگ زندانیان سیاسی با شعار “خانواده ام را آزاد کنید!”، در حمایت از زندانیان سیاسی، خانواده های این زندانیان و مشارکت دادن شهروندان در یک فعالیت بلند مدت مسالمت آمیز و مدنی فعالیت خود را آغاز کرد.

بنا به اخبار رسیده به جرس، هر شهروند ایرانی یا غیر ایرانی که عضو کمپین می شود”یک” تا “سه” زندانی سیاسی را به عنوان عضو خانواده خود یا دوست خود انتخاب می کند و تا زمان آزادی وی برای او “آهسته” و “پیوسته” فعالیت می کند. در نتیجه اعضای کمپین در کنار یکدیگر “خانواده بزرگ زندانیان سیاسی” را تشکیل می دهند.
اهداف این کمپین آن طور که در وب سایت کمپین آمده است شامل همبستگی جهانی با زندانیانِ سیاسی و خانواده های آنان از طریق “عضویت” در کمپین، تلاش جهانی برای آزادیِ زندانیان سیاسی از طریق فعالیت “آهسته” و “پیوسته” برای زندانیان و جلب افکار عمومی، دمیدن روح تازه در کالبد “کم رمق” اما “پر اشتیاقِ” جامعه استبدادزده ایران از طریق “معنادار” کردن زندگی برای شهروندان، تقویت روحیه “مسئولیت پذیری” و “دیگردوستی” از طریق تمرین و مشارکت شهروندان در یک فعالیت “بلندمدت”، “مسالمت آمیز” و “مدنی”.

در اطلاعیه ای که در رسانه ی ارتباطی این کمپین به صورت پرسش و پاسخ درج شده، در رابطه با دلایل آغاز به کار این کمپین آمده است: تعداد زیادی از شهروندان در ایران به خاطر ابراز عقیده ی خود و برخورداری از اندیشه ی متفاوت از حاکمیت در زندان هستند. خانواده های آنان نیز از طرف حاکمیت تحت فشارند که خبرهای مربوط به عزیزان شان را به گوشِ دیگران نرسانند. گاهی اوقات فشاری که روی خانواده ها می آید از فشار روی زندانیان بیشتر است. خانواده های زندانیان سیاسی از مصاحبه با رسانه ها منع می شوند، مورد آزار و تهدید قرار می گیرند و گاه حتی به زندان می اُفتند. فشار روی خانواده های زندانیان جرقه ای شد تا “کمپینِ خانواده بزرگ زندانیان سیاسی” آغاز شود.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر شما ایرانی هستید ممکن است تعدادی از زندانیان از دوستانِ نزدیکِ شما باشند، ممکن است آن ها را دورادور بشناسید و یا ممکن است تعدادی از شهروندانی باشند که شما آن ها را نمی شناسید اما – به طور مثال – آنان همراه با شما در تظاهرات های مسالمت آمیز پس از انتخابات شرکت کرده اند و بازداشت شده اند. هر کدام از زندانی های سیاسی می توانستند از اعضای خانواده ی ما یا دوستانِ ما باشند. در این کمپین می خواهیم زندانیانِ سیاسی را اعضای خانواده خود به حساب آوریم و روحیه “مسئولیت پذیری” و “دیگردوستی” را در خود تقویت کنیم.

در ادامه می‌خوانیم: از طرفِ دیگر گذار به دموکراسی در یک جامعه استبدادزده جز با تقویت جامعه و مشارکت بلندمدت شهروندان در فعالیت های مسالمت آمیز و مدنی محقق نخواهد شد. عضویت در کمپین “خانواده بزرگ زندانیان سیاسی” و فعالیت شهروندان در این کمپین به تقویت همبستگی اجتماعی و قدرتمندتر شدنِ جامعه خواهد انجامید. اگر شما غیر ایرانی هستید ممکن است علاقه شما به حقوق بشر، حس نوع دوستی و دیگر خواهی تان، یا ابراز همبستگی با زندانیان و خانواده های آن ها، شما را به عضویت در “خانواده بزرگ زندانیان سیاسی” دعوت کند.

همچنین در این بخش آمده است: یکی از هدف های «اصلی» کمپین فعالیتِ “آهسته” و “پیوسته” برای زندانیان سیاسی است. شما می توانید برای آن زندانی که به عنوان “خویشاوند” یا “دوست” خود انتخاب کرده اید نامه بنویسید، کارت پستال بفرستید، کلیپ درست کنید، پوستر طراحی کنید، نقاشی بکشید، داستان بنویسید، روزنویسی کنید، هر هفته با خانواده اش در ایران تماس بگیرید و قوت قلب بدهید، امضا جمع کنید، برای اش شعر بگویید، کمپین راه بیندازید، خبرهای اش را به گوشِ این و آن برسانید، خوش نویسی کنید، مجسمه بسازید، داستان بنویسید، وبلاگ بزنید، جملاتِ کوتاه بنویسید، عکسِ او را در مکان های توریستی شهر خود نمایش دهید، به سفارت یا کنسولگری ایران در شهر خود نامه ی اعتراضی بنویسید، در برنامه هایی که در شهر شما برگزار می شود نامِ او را بر زبان بیاورید، در مهمانی ها از او یاد کنید، عکس اش را روی دیوار اتاقتان قرار دهید و ده ها موردِ دیگر. در یک کلام با او زندگی کنید و صدای رسای او و خانواده اش باشید. آن چه که اهمیت دارد فعالیت “آهسته” و “پیوسته” شما برای “عضو خانواده تان” تا “زمان آزادیِ وی” است.

این کمپین در آدرس های زیر قابل دسترسی است:

وبسایت: http://www.freemyfamilycampaign.com

در یوتیوب : http://www.youtube.com/freemyfamily…

در فیسبوک : http://www.facebook.com/FreeMyPolit…

اسکایپ : free.my.family

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours