احکام انضباطی برای دانشجویان دختر در دانشگاه امیرکبیر

17 مهر 1389

دانشجو نیوز : سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها با انواع فشارهای مختلف به دانشجویان و ادامه دربند بودن بیش از ۷۰ دانشجو از دانشگاه های مختلف آغاز شده است. در این میان تشکل های مستقل و نیمه مستقل دانشگاه ها یکی پس از دیگری تعطیل شده اند و تعداد زیادی از دانشجویان نیز با محرومیت از تحصیل در مقاطع مختلف از دانشگاه ها کنار گذاشته شده اند.

به گزارش دانشجونیوز، دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) نیز یکی از دانشگاه‌هایی است که همانند دیگر دانشگاه کشور مورد فشارهای هماهنگ مسئولین کشور قرار داشته است به طوریکه در طی ۱۵ ماه گذشته تعداد زیادی از دانشجویان پلی تکنیک از دانشگاه اخراج شده، یا از تحصیل محروم شده و یا طعم تلخ زندان را چشیده اند.

اما فشار ها به همین جا ختم نمی شود. ریاست انتصابی دانشگاه دکتر علی رضا رهایی با ایجاد موانع غیر قانونی، مانع از فارغ التحصیل شدن بسیاری از فعالین دانشجویی پلی تکنیک شده است. عده ای از این دانشجویان با حکم غیر قانونی از دریافت مدرک کارشناسی محروم شده اند و برای آن ها مدرک معادل کاردانی صادر شده است. عده ای نیز بدون هیچ گونه توضیحی مستقیما از دانشگاه اخراج شده اند. این اقدامات همگی در پوشش قوانین آموزشی و نه انضباطی صورت می پذیرد. نکته ی جالب اینجاست که ریاست دانشگاه در این قبیل موارد حتی به رای کمیسیون موارد خاص وزارت علوم (که بعضا به سود دانشجویان صادر می شود) نیز تمکین نمی کند و در عملی که حتی طبق موازین وزارت علوم دولت فعلی نیز غیر قانونی محسوب می شود از ادامه ی تحصیل دانشجویان ممانعت می کند.

فعالین دانشجویی که از سد این موانع عبور کنند و موفق به اخذ مدرک شوند نیز با مشکلات دیگری درگیر خواهند شد. برای نمونه در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۹، دانشجویانی که حتی سابقه ی احضار به کمیته ی انضباطی دانشگاه را نداشته اند نیز ستاره دار شده و از دریافت کارنامه ی کنکور و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شده اند. گفتنی است محرومیت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که در سال های گذشته مختص کنکور دانشگاه های سراسری بود، امسال به کنکور دانشگاه آزاد نیز تسری پیدا کرده است.

در زیر اسم یکی از دختران دانشجوی ستاره دار آمده است:

◀️  ساجده پاسبان – ۱ ترم محرومیت از تحصیل (به حالت تعلیق)

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours