طرح افزایش مرخصی 6 ماهه پس از زایمان

21 مهر 1389

جهان نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس محمد اسماعیل مطلق سه ‌شنبه شب در همایش کشوری بهداشت خانواده در سمنان اظهار داشت: در مورد افزایش مدت 6 ماهه مرخصی پس از زایمان مادران برنامه‌ای در دست تدوین است که پس از بررسی مسایل مالی و اداری آن و تصویب در کمیته شیر مادر برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی برده می‌شود.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: منظور از تنظیم خانواده، جلوگیری از بارداری و تعیین تعداد فرزندان نیست و فقط شرایطی که در حامله شدن باید زوجین رعایت کنند کنترل می‌شود.

مطلق گفت: برنامه شیوه زندگی سالمند برای سالمندان در کل کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: سالمندان از سن60 تا 75 سالگی سالمند جوان و از 75 سال به بالا سالمند پیر به حساب می‌آیند.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای اینکه یک سالمند تصور ازکارافتادگی نکند، باید برای او برنامه‌ریزی کنیم تا تحرک داشته باشد و شیوه زندگی سالم به سالمند آموزش داده شود.
مطلق تصریح کرد: از چهارشنبه هفته آینده، به مدت یک هفته بحث سلامت زنان را در کشور داریم.

وی اضافه کرد: جمعیت زنان در کشور 38 میلیون و 522 هزار نفر است که در هفته سلامت زنان به آنها آموزش داده می‌شود که برای حفظ سلامتی خود باید تحرک فیزیکی و جسمی داشته باشند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عوامل مرگ زنان در کشور به ترتیب چربی عروق، سرطان، بیماری‌های تنفسی، حوادث عمدی و غیرعمدی، بیماری‌های تغذیه‌ای، غدد و متابولیک شناسایی شده است.

مطلق خاطرنشان کرد: در هفته سلامت زنان برنامه‌ریزی‌هایی برای بیماری‌های ادغام شده زنان و آموزش‌های لازم برای یائسگی زنان انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه سن نوجوانی بسیار حساس است و بسیاری از حوادث و سوانح در این سن رخ می‌دهد، یک بسته آموزشی خدمتی را برای توزیع در مدارس و غیرمدارس آماده کرده‌ایم که با توزیع این بسته از بسیاری حوادث جلوگیری می‌شود.

مطلق اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش کشوری بهداشت خانواده، بهره‌گیری از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده که در ارتقای سلامت در این استان موفق عمل کرده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این همایش به منظور استفاده از اساتید، صاحب‌نظران و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تا بتوانند به راهکارهایی برای مداخله در امر ارتقای سلامتی در کشور دست یابند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours