قطع تلفن و ممنوعیت ملاقات برای شبنم مددزاده/دادگاه مهسا امرآبادی برگزار شد / احضار همسر و عروس منصور اسانلو

22 مهر 1389

قطع تلفن و ممنوعیت ملاقات برای شبنم مددزاده

هرانا :صبح امروز پنج شنبه بیست و دوم مهرماه، در اقدامی نامتعارف، شبنم مددزاده عضو دربند انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، به دستور معاونت زندان رجایی شهر از استفاده از تلفن و هر گونه ارتباط با خارج از زندان محروم شد.

به گزارش دانشجونیوز قطع تلفن و محرومیت از ملاقات برای شبنم مددزاده در حالی صورت می گیرد، که حدود دو ماه از انتقال این فعال دانشجویی به زندان رجایی شهر می گذرد. شبنم مددزاده که از ابتدای بازداشتش در اسفند ماه ۸٧، تا کنون اجازه ی استفاده از مرخصی را نداشته است پیش از این در بند نسوان زندان اوین به سر می برد. لازم به ذکر است که از بدو انتقال وی به رجایی شهر، فشارها بر این دانشجوی زندانی فزونی یافته است.

شبنم مددزاده که با وجود سن از بیماری هایی هم چون ناراحتی قلبی و دستگاه گوارشی شدیدا رنج می برد، در آخرین ملاقاتش با دادستان تهران، جعفری دولت آبادی، تقاضای مرخصی اش را مطرح کرده بود که دادستان در این رابطه قول مساعد به خانواده ایشان داده بودند. اما تنها پس از دوهفته از قول مساعد دادستان، در اقدامی نامتعارف، شبنم مددزاده به زندان رجایی شهر منتقل شد.

علیمحمدی، معاون زندان رجایی شهر، پس از ابلاغ شفاهی این حکم به این فعال دانشجویی دربند، در پاسخ به اعتراض وی عنوان کرده است که دلیلش را خودمان می دانیم و به او ارتباطی ندارد. وی همچنین به شبنم مددزاده اجازه داده است که در تماسی چند ثانیه ای از خانواده اش خداحافظی کند.

به گفته منابع آگاه وضعیت روحی و جسمی شبنم مددزاده پس از این اتفاق بسیار نگران کننده توصیف شده است.

دادگاه مهسا امرآبادی برگزار شد

هرانا: جلسه محاکمه مهسا امرآبادی، روزنامه نگار و همسر مسعود باستانی، برگزار شد.

به گزارش سایت تا آزادی روزنامه نگاران زندانی، دادگاه امرآبادی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به صورت غیرعلنی و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، این روزنامه نگار به دفاع از خود پرداخت. اتهامات امرآبادی اقدام تبلیغی علیه نظام و توهین به رییس جمهور عنوان شده است.

آقایان دکتر علیزاده طبابایی و خانم مینا جعفری وکالت امرآبادی را بر عهده دارند که در دادگاه نیز به دفاع از موکل خود پرداختند.

گفتنی است مهسا امرآبادی خبرنگار روزنامه توقیف شده اعتماد ملی ۲۴ خرداد بازداشت و پس از ۷۲ روز با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

همچنین مسعود باستانی همسر امرآبادی نیز از یک سال پیش در زندان است و به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به ۶ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده و اکنون در زندان رجایی شهر است.

احضار و تهدید همسر و عروس منصور اسانلو

همسر و عروس منصور اسانلو فعال کارگری روز گذشته طی یک تماس تلفنی به دادگاه انقلاب احضار شدند

ماموران امنیتی طی این تماس که با تهدید و بی‌حرمتی همراه بود، با لحنی غیرمودبانه همسر و عروس این فعال کارگری را احضار کردند.

منصور اسانلو رئیس هیات مدیره سندیکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه که از ۱۹ تیرماه ۱۳۸۶ برای تحمل حکم پنج سال حبس در بازداشت است در زندان دچار ناراحتی‌های حاد مختلفی مانند ناراحتی قلبی، کمر درد و ناراحتی چشم شده است و تا به حال سه بار پزشک قانونی رای به عدم تحمل حبس او را داده که طبق قوانین موجود او باید آزاد می شد.

بعد از آن کمسیون پزشکی که از پنج پزشک تشکیل شده بود او را برای چندین ساعت تحت معاینه های پزشکی قرار دادند و نهایتا در گزارش خود به صورت ضمنی رای به آزادی وی دادند.

در مرداد ماه سال جاری نیز در غیاب وکیل با اتهامی تازه محاکمه شد مجددا به یک سال حبس محکوم شد که اجرای آن از پایان محکومیت فعلیش آغاز می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours