احضار مجدد زهرا مجردی / برگزاری نخستین جلسه‌ دادگاه کاوه قاسمی کرمانشاهی / تعیین وقت دادگاه لاله حسن پور

29 مهر 1389

زهرا مجردی، همسر محسن میردامادی برای سومین بار احضار شد

روند افزایش فشار بر خانواده زندانیان سیاسی همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین نمونه، زهرا مجردی، همسر محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت ایران اسلامی، در روزهای گذشته برای سومین بار احضار شده و برای چندین ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش کلمه، زهرا مجردی هفته گذشته نیز برای آنچه ادای پاره‌ای توضیحات خوانده شده بود، به دادستانی تهران فراخوانده شده بود.

برگزاری نخستین جلسه‌ دادگاه کاوه قاسمی کرمانشاهی

تغییر برای برابری: نخستین جلسه‌ دادگاه کاوه قاسمی کرمانشاهی، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر و از اعضای کمپین یک میلیون امضا صبح امروز، ۲۸ مهر ماه در شعبه‌ اول دادگاه انقلاب کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه، اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به این فعال کُرد تفهیم شد و مصطفی احمدیان وکیل وی با رد اتهامات وارد شده، به دفاع از موکل خود پرداخت. در پایان، قاضی با استماع دفاع اولیه‌ وکیل و متهم، جلسه‌ دادگاه را برای بررسی و تحقیقات بیش‌تر تجدید کرد.

کاوه کرمانشاهی 14 بهمن سال گذشته در کرمانشاه بازداشت و پس از گذراندن 110 روز حبس موقت در بازداشتگاه اداره اطلاعات که 80 روز آن در سلول انفرادی بوده است، دوم خرداد ماه سال جاری با قرار وثیقه‌ 100 میلیون تومانی آزاد شد.

لاله حسن پور، فعال حقوق بشر در آبان ماه محاکمه خواهد شد

خبرگزاری هرانا – محاکمه لاله حسن پور، فعال حقوق بشر در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

وکیل مدافع این فعال حقوق بشر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت تاریخ برگزاری دادگاه وی 19 آبان ماه سالجاری در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد از آنجایی دادسرای دادگاه انقلاب به وکلا اجازه مطالعه پرونده را تا یک هفته پیش از برگزاری دادگاه نمی دهد به همین دلیل موفق به مطالعه پرونده نشده است.

نامبرده روز چهارشنبه مورخ بیست و هفتم مرداد ماه، جهت اخذ آخرین دفاعیات به شعبه ی 3 بازپرسی دادگاه انقلاب تهران، مستقر در زندان اوین احضار شد و علاوه بر اتهامات نظیر اقدام علیه امنیت ملی از طریق امضا کمپین نوجوانان محکوم به اعدام، عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و شرکت در اغتشاشات مورد تفهیم اتهامی جدیدی مبنی بر توهین به رهبری، توهین به مقدسات و ریاست جمهوری قرار گرفت.

لاله حسن پور، فعال حقوق بشر روز سه شنبه بیست و پنجم اسفندماه در منزل پدری اش در تهران توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بند 2 الف زندان اوین منتقل شد.

وی چهارم خردادماه با قرار وثیقه ی صد میلیون تومانی از زندان اوین به صورت موقت آزاد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours