سوسیس و کالباس قدرت باروری مردان را کاهش می‌دهد

6 آبان 1389

سایت شفاف: محققان مدرسه پزشکی هاروارد در آمریکا متوجه شدند مردانی که گوشت‌های فرآوری شده و چربی‌های اشباع شده را که در غذاهایی مانند سوسیس و همبرگر وجود دارد مصرف می‌کنند دارای اسپرم‌های کم‌تری هستند، در حالی که مصرف چربی‌های سالم‌تر مانند امگا 3 و امگا 6 قدرت باروری را افزایش می‌دهد.

دکتر جیل آتمان در این باره گفت: ما متوجه شدیم چربی‌های مضر که در سوسیس و کالباس و محصولات مشابه به کار می‌روند تعداد اسپرم‌های مردان را کاهش می‌دهند. این محصولات علاوه بر تعداد روی شکل و کیفیت اسپرم‌ها نیز تاثیر گذار هستند که از فاکتورهای مهم در قدرت باروری مردان به شمار می‌روند.

این تحقیقات روی 91 مرد انجام شد که در حال گذراندن درمان‌های ناباروری بودند. این تحقیقات نشان داد درصد زیادی از این مردان به دلیل مصرف بیش از حد این محصولات دچار مشکل شده بودند و محققان معتقدند دقیقا همین حالت نیز در میان درصد زیادی از مردانی که دارای قدرت باروری ضعیف هستند به چشم می‌خورد.

افرادی که بیش از 13 درصد از کالری روزانه خود را از چربی‌های اشباع شده دریافت می‌کنند بالاترین میزان مصرف این محصولات را دارند، در حالی که افرادی که 8 درصد از کالری خود را با خوردن این محصولات به دست می‌آوردند کم‌ترین میزان مصرف را از آن خود کرده بودند.

این تحقیقات نشان داد مردانی که بیش‌ترین میزان مصرف چربی‌های اشباع شده را داشتند 41 درصد اسپرم کم‌تری نسبت به افرادی داشتند که کم‌ترین میزان مصرف را داشتند.

البته محققان متوجه شدند هنوز دلیل اصلی این موضوع کشف نشده است و باید مطالعات بیش‌تری در این زمینه انجام شود. اما به هر حال باید تغییرات زیادی در رژیم غذایی درصد زیادی از افراد جهان صورت بگیرد تا سلامت عمومی بهبود پیدا کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours