طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور اجرا می‌شود

6 آبان 1389

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان در سال‌های آینده در دانشگاه پیام‌نور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مستاجران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، در مورد طرح عفاف و حجاب در ادارات و دانشگاه‌های پیام‌نور استان اصفهان اظهار داشت: این طرح برای اجرا در همه دانشگاه‌ها از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شده و دانشگاه‌ها ملزم به اجرای این طرح هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان دارای 44 مرکز و واحد است، افزود: پیش از تصویب این طرح در شورای انقلاب فرهنگی، انگیزه‌هایی برای نظارت بر عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها وجود داشته و مسئولان و مدیران دانشگا‌ه‌های پیام‌نور استان نیز فعالیت‌هایی در راستای این طرح انجام داده‌اند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با بیان اینکه اجرای این طرح در سطوح مختلف مدیریتی وظیفه مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها‌ست، گفت: این مصوبه کار را قانونمند و وظایف را برای اجرای این طرح مشخص‌تر کرده است.
وی ادامه داد: عمده کار مدیران در حوزه مسائل فرهنگی است و باید در این زمینه آموزش‌هایی به دانشجویان داده شود.
مستاجران در خصوص آموزش عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها بیان داشت: در سال گذشته جلسات مختلفی برای تعدادی از دانشجویان منتخب برای توجیه رعایت قوانین دانشگاه‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه قسمتی از پازل فرهنگی کشور است، بیان داشت: این طرح در صورتی موثر است که با یک کار فرهنگی منجسم همراه باشد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان افزود: شرط موفقیت اجرای این طرح همگام بودن دانشگاه‌ها با تمام مجموعه‌های فرهنگی است.

مستاجران تصریح کرد: دانشجو باید در خانواده به شکلی تقویت شود که قوانین جامعه همچون قانون حجاب و عفاف را رعایت کند.

وی اظهار داشت: وضعیت حجاب و عفاف دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور استان اصفهان بهتر از دانشگاه‌های دیگر است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان درباره برنامه‌های سال جاری دانشگاه پیام‌نور این استان در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها تاکید کرد: تحقیقاتی در حوزه آمار عفاف و حجاب در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دانشگاه پیام‌نور‌ تفکیک جنسیتی دانشجویان است، ادامه داد: در سال‌های آینده دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از لحاظ جنسیتی تفکیک می‌شوند.

مستاجران اضافه کرد: برای دانشجویانی که وضعیت مطلوب و مناسب دانشگاه و جامعه ندارند، مشاوره‌هایی انجام می‌شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان عنوان کرد: همه تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی و مجموعه‌های فرهنگی و سیاسی باید توجیه‌هایی در زمینه عفاف و حجاب به دانشجویان بدهند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours