نگرانی از اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام سکینه آشتیانی / تکذیب اعدام سکینه محمدی توسط رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی

12 آبان 1389

دویچه وله : خبرگزاری فرانسه از احتمال اعدام سکینه محمدی آشتیانی در روز چهارشنبه (۱۲ آبان / ۳ نوامبر) خبر داده است. این خبرگزاری گزارش خود را بر اساس داده‌های فعالان حقوق بشر ایرانی و فرانسوی تنظیم و منتشر کرده است.

مینا احدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کمیته مبارزه با سنگسار که در آلمان زندگی می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفته است: «سه روز پیش ما اطلاعاتی به دست آوردیم که بر اساس آن دیوان عالی کشور ایران نامه‌ای به بخش اجرای احکام زندان تبریز فرستاده است.» سکینه آشتیانی در همین زندان محبوس است.

به گفته احدی، اعدام‌ها در ایران از سی سال پیش معمولاَ روزهای چهارشنبه اجرا می‌شوند و این بیم وجود دارد که روز چهارشنبه این هفته هم نوبت سکینه آشتیانی باشد.

تکذیب اعدام سکینه محمدی در تبریز

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، اخبار رسانه های غربی مبنی بر اعدام سکینه محمدی آشتیانی در زندان تبریز را تکذیب کرد.

مالک اژدر شریفی با بیان اینکه ” رسانه های معاند غربی به جای پرداختن به رسالت اصلی و اطلاع رسانی خود، در پی ایجاد فضای مسموم علیه جمهوری اسلامی هستند” گفت:” انتشار این اخبار نیز بر همین مبنا بوده است”.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سکینه محمدی هم اکنون در سلامت کامل بوده و در زندان تبریز بسر می برد، افزود:” در عین حال پرونده نامبرده در محاکم قضایی استان در دست پیگیری بوده و روال اداری خود را طی می کند”.

وی با انتقاد از شایعه پراکنی های صورت گرفته، ابراز عقیده کرد:” این رسانه ها هر از چند گاهی با چنین مباحثی می خواهند خود را در صدر اخبار قرار دهند”.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours