امام جمعه مشهد: فعالیت‌های زن و مرد در هیچ‌ جای اسلام با هم برابر نیست

13 آبان 1389

ایسنا: امام جمعه مشهد گفت: در اسلام تقسیم کار شده است و فعالیت‌های زن و مرد در هیچ‌ جای اسلام با هم برابر نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی امروز در دومین نشست مشترک مشاوران دستگاه‌های اجرایی و مدیران امور بانوان استان‌های در سالن مطالعات اجتماعی استانداری خراسان رضوی، افزود: مساله موقعیت زنان در جامعه دینی در مدیریت‌های اجرایی و فعالیت‌های اجتماعی یک مساله خاص است که متاسفانه در بینش‌های متفاوت دچار افراط و تفریط شده است.

وی ادامه داد: این افراط و تفریط، اندیشه‌ای انحرافی است که تفریط در این دیدگاه به جریان متحجرانه‌ای ارتباط دارد که به بحث جنسیت گرایی نسبت به زن توجه می‌شود یعنی زن به عنوان جنس خاص باید در حوزه‌های اجتماعی محدود‌ی قرار گیرد و این خلاف دستورات دین است.

امام جمعه مشهد در خصوص افراط این دیدگاه خاطرنشان کرد: افرادی هم هستند که بر حسب جو حاکم، ارزش‌ها را در قالب ارزش‌های معمولی کشورهای غربی می‌دانند.

وی ادامه داد: اسلام زن و مرد را برابر نمی‌داند بلکه معنای ساختاری زن و مرد جداگانه و ویژه است و این به معنای آن نیست که مرد بر زن شرافت دارد بلکه تکمیل کننده یکدیگرند که در جامعه هم این بحث قابل تعمیم است به گونه‌ای که فعالیت زن و مرد تکمیل کننده یکدیگر است.

وی با تاکید بر تفکر در خصوص فعالیت‌های اجتماعی زن و مرد، اظهار داشت: این فعالیت‌ها را باید درست تقسیم کنیم ضمن اینکه مشکل جامعه ما تفکر اشتباه در مورد فعالیت‌های محدود زن است.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی اهمیت نقش زن در فعالیت‌های جامعه را این گونه عنوان کرد: در جامعه فعالیت‌هایی در همه ابعاد جهاد، مبارزه با دشمن، فرهنگ و اقتصاد وجود دارد که مخصوص نقش زن است طوری که انجام این خدمات در جامعه کار مرد نیست و نمی‌تواند اجرا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروزه در بحث اجتماعی زن، او را کنار مرد حساب می‌کنند یعنی علاوه بر مکمل بودن فعالیت‌های شان، زن فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که مرد از عهده‌ آن بر نمی‌آید و مرد فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که زن نمی‌تواند.

در ادامه این همایش مهری سویزی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: بقای انقلاب با صلابت مقام معظم رهبری بر مبنای دیدگاه امام(ره) خواهد بود که امام فرمودند “ما می‌خواهیم زن در مقدرات نظام نقش و دخالت داشته باشد.”

وی ادامه داد: سقف این مقدرات اساسی تنها در سطح مشاوره نیست بلکه آن چیزی است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری زن می‌تواند در مقامی باشد که مراجعه‌کنندگان فراوانی داشته باشد و طبق این فرمایشات حضور زن در آموزش و پرورش از 20 درصد به 70 درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours