ممانعت از آزادی نازنین خسروانی به قید کفالت / انتقال عالیه اقدام دوست به انفرادی

19 آبان 1389

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی: با وجود صدور قرار کفالت برای نازنین خسروانی، مسوولان از دریافت کفالت برای این روزنامه‌نگار زندانی خودداری کردند.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی»، اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار در بند با تایید این خبر گفت: نازنین در تماس تلفنی گفت، مسوولان زندان گفته‌اند که برای طی‌شدن مراحل آزادی کفیل معتبر به دادسرا معرفی کنید، بعد از این تماس، به سرعت به داسرای اوین مراجعه کردیم، اما مسوولان زندان از پذیرفتن کفیل خودداری کردند و گفتند، نازنین تحت نظر مقامات قضایی است و شرایط آزادی ندارد.

نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار، صبح روز چهارشنبه گذشته (۱۲آبان) در منزل پدری خود بازداشت شد و پس از ۶روز، عصر روز گذشته (دوشنبه) در تماس کوتاهی با خانواده خود گفت: در بند۲۰۹ زندان اوین و به صورت انفرادی نگهداری می‌شود.

انتقال عالیه اقدام دوست به انفرادی

بنابه گزارشات رسیده به “فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” روز یکشنبه 16 آبان ماه عالیه اقدام دوست به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شد.

خانم اقدام دوست بدلیل اعتراض نسبت به انتقال زنان زندانی سیاسی به بند متادون او را به سلولهای انفرادی منتقل نمودند. لازم به یادآوری است که بند متادون دارای شرایط بسیار بد بهداشتی است. از سوی دیگر تلفنهای زنان زندانی سیاسی پیش از روز یکشنبه قطع شده بود و این مسئله باعث نگرانی شدید خانواده ها گردید.
همچنین فضا و امکانات بند متادون که زندانیان سیاسی زن در آن زندانی هستند بسیار محدود می باشد. بطوری که تعداد زنان زندانی سیاسی که در حال حاضر 18 نفر می باشند فقط 10 نفر آنها دارای تخت هستند و بقیه کف خواب می باشند
آب بند متادون دائم قطع می شود و زنان زندانی سیاسی از آب گرم محروم می باشند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours