ارائه خدمات مالی خرد اشتغال به زنان سرپرست خانوار

21 آبان 1389

خبرگزاری مهر : مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده، کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: برای قشری از زنان سرپرست خانوار که بانکها اعطای وام به آنها را نمی پذیرند خدمات خرد مالی برای اشتغالزایی پرداخت می شود.
فریبا بریمانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: درصددیم برای افرادی که نمی توانند از بانکها وام بگیرند یعنی وام پذیر نیستند، خدمات مالی خرد ارایه کنیم به طوری که این زنان سرپرست خانوار به صورت گروههایی دسته بندی می شوند که هر عضو گروه ضامن عضو دیگر برای دریافت وام می شود و از این طریق وامهایی با مبلغ پایین به این افراد پرداخت می شود تا کسب و کاری راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای این گروهها برای فعالیت اقتصادی مجزای خود وام دریافت می کنند اظهار داشت: این زنان سرپرست خانوار با فعالیت اقتصادی که از طریق این وام راه اندازی می کنند می توانند برای خانواده درآمدزایی کنند.

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده، کودکان و نوجوانان تصریح کرد: به دنبال گسترش اعطای این تسهیلات در بین زنان سرپرست خانوار هستیم تا با فراهم کردن ابزار مالی امکان اشتغال و توانمندسازی برای آنها ایجاد شود. در کنار اعطای تسهیلات مددکاران بهزیستی در کنار این زنان هستند تا فرآیند قادرسازی به درستی انجام شود.

بریمانی ادامه داد: حداقل هر خانواده به سه میلیون تومان وام برای توانمندسازی نیاز دارد و با آموزش مهارتهای کاریابی، کارآفرینی و اشتغال داریم سعی داریم این افراد با بهترین شرایط وارد چرخه اقتصادی شوند.

وی در مورد بیمه اجتماعی زنان گفت: در حال حاضر 34 هزار زن روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند و به عبارت دیگر تمامی این زنان روستایی و عشایری از خدمات این بیمه استفاده می کنند. همچنین بیمه اجتماعی زنان شهری به صورت لایحه ای در هیئت دولت در حال بررسی است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours