قهرمانی خدیجه آزادپور : اولین بانوی طلایی ایران در بازیهای آسیایی

26 آبان 1389

دختر ایران طلایی شد

ایلنا: خدیجه آزاد پور با شکست حریفی از هند اولین طلای دختران ورزشکار ایران در بازیهای آسیایی 2010 را به گرئن انداخت.

به گزارش ایلنا، در روز پنجم مسابقات ووشو بازیهای آسیایی در گوانگ ژو، خدیجه آزادپور با پیروزی مقابل ساندهیارا وانگ خم از هند توانست روی پله اول بایستد.
خدیجه آزادپور که در دیدار اول خود موفق شده بود نماینده کره جنوبی را شکست دهد در مبارزه دوم از سد تان هی لی از ویتنام گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

او در دیدار سوم ووژوتی از تایوان را نیز 2 بر صفر مغلوب کرد و گام به دور آخر گذاشت.
آزادپور در دور آخر به مصاف ساندهیارا وانگ خم از هند رفت و در راند اول با اینکه از سوی حریف چینی به بیرون سکو پرت شد؛ اما از نظر امتیازی به برتری رسید. او در راند دوم هم به برتری رسید و طلا گرفت.
آزادپور قهرمان جهان در سال 2009 است.

پیش از این علیرضا نصرآزادانی و یوسف کرمی هم در تکواندو اولین و دومین طلای کاروان ورزش ایران را به دست اورده بودند.

آزادپور: باورم نمی‌شود مدال طلای آسیا را گرفته‌ام/ بهترین روز زندگی‌ام بود

مهر: اولین بانوی طلایی ایران در بازیهای آسیایی با ابراز خوشحالی از کسب این مدال گفت: هنوز هم باورم نمی‌شود که مدال طلای آسیا را کسب کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به گوانگجو، خدیجه آزادپور بعد از کسب اولین مدال طلای بانوان ایران در تاریخ بازیهای آسیایی گفت: کسب این مدال و این روز بهترین خاطره زندگی من بود. باورم نمی‌شود که توانسته باشم چنین افتخاری را بیاورم. از فرط خوشحالی نمی دانم چه باید بگویم.

وی افزود: به نظرم از اینکه به عنوان یک بانوی ایرانی مدال طلا بگیری و اولین کسی باشی که توانسته مدال طلای بانوان را در بازیهای آسیایی بگیرد کم نیست و از این بابت خوشحالم.

ووشوکار طلایی ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم این موفقیت ها را برای ایران تکرار کنم. من این موفقیت ها را از کمک و حمایت های خانواده و مربیانم دارم و از آنها در پیمودن این راه تشکر می کنم.

خدیجه آزاد پور بانوی ووشوکار در رقابت فینال 60- کیلوگرم با برتری بر حریف خود موفق به کسب چهارمین مدال طلای کاروان ایران در این بازیها و اولین مدال طلای بانوان ایران در تاریخ بازیهای آسیایی شد.

شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی از 21 آبان تا 6 آذرماه در گوانگجو چین برگزار می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours