چهل تکه ای از رنج زنان به خاطر قانون چندهمسری به دفتر لاریجانی ارائه شد

9 آذر 1389

ایلنا: ظهر امروز، سه شنبه 9 آذر 1389، جمعی از مدافعان حقوق برابر، با حضور در مجلس شورای اسلامی، 10 هزار نامه اعتراضی با عنوان «چندهمسری را ممنوع کنید» به نمایندگان مجلس تحویل دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سی نفر از زنان و مادران مدافع حقوق برابر، با حضور در مجلس شورای اسلامی، نامه های امضاء شده توسط 10 هزار نفر در اعتراض به ترویج چندهمسری را تحویل نمایندگان مجلس دادند. آنها با حضور در دفتر رئیس مجلس، ضمن توضیح خواسته خود، چهل تکه ای از رنج زنان در رابطه با قانون چندهمسری را نیز نمایش دادند. در این چهل تکه، روایت چهل زن از شهرهای مختلف کشور درباره مشکلات ناشی از تعدد زوجات آمده بود. همچنین، زنان حاضر در مجلس، نامه هایی را به صورت جداگانه به دفاتر کمیسیون حقوق و قضایی، و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجلس تحویل دادند.

پیش از این نیز در تاریخ 4 مهرماه امسال، بیش از پنج هزار نامه اعتراضی با عنوان «چندهمسری را ممنوع کنید» به نمایندگان مجلس تحویل شده بود.

تاکنون، بررسی مواد تغییر یافته لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون قضایی مجلس پایان یافته است، و قرار است بررسی مواد باقیمانده این لایحه بعد از بررسی برنامه پنجم توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.
متن نامه ای به دفتر رئیس مجلس تقدیم شده است،‌بدین شرح است:

اعضای محترم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بدینوسیله به اطلاع شما می رساند چنانچه مستحضرید در تاریخ 4 مهرماه 1389 تعداد بیش از 5 هزار نامه و امضای اعتراضی به ماده 23 لایحه حمایت از خانواده، به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تحویل شد تا مورد رسیدگی نمایندگان محترم قرار گیرد.

این بار نیز تعداد 10 هزار نامه اعتراضی دیگر جمع آوری شده در اعتراض به ترویج چندهمسری در قالب لایحه حمایت از خانواده به پیوست تقدیم می گردد.

امید داریم که نمایندگان محترم بر اساس پایبندی به اصول عدالت و برابری حقوقی مصرح در قانون اساسی با پاسخگویی مناسب به خواسته منع چندهمسری، بیش از این آرامش و امنیت خانواده ایرانی را تهدید نکنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours