جنسیت ملاک مهمی در جذب نیروی انسانی نیست

11 آذر 1389

خبرگزاری بین المللی زنان : معاون منابع انسانی و راهبردی معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور در خصوص اینکه هیچ تفاوتی در استخدام زن و مرد وجود ندارد، اظهار داشت: در ارتباط با جذب نیروهای متخصص همیشه صرف نظر از جنسیت ، به شایستگی هایشان و همچنین مقدار نیرویی که یک دستگاه احتیاج، دارد توجه می شود .

به گزارش خبرگزاری زنان ، هاجر تحریری نیک‌صفت معاون منابع انسانی و راهبردی معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرگزاری زنان “ایونا” در خصوص توزیع منطقی نیروی انسانی گفت: برخی دستگاه ها با افزایش نیروی انسانی و برخی دیگر با کاهش نیروی انسانی مواجه هستند، بنابراین لازم است از شیوه جابجایی نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی برای توزیع مناسب و منطقی نیروها استفاده شود.

وی افزود: سیاست دولت این است که از نیروهای انسانی در یک دستگاه که توانایی انجام کار دارند، اما استفاده لازم از آنان نمی‌شود، برای دستگاه‌های دیگر که نیازمند این توانمندی هستند،‌ استفاده شود.
تحریری نیک‌ صفت با اشاره به انتقال نیروها از تهران خاطر نشان کرد: برخی از نیروها در دستگاه های اجرایی به ویژه در استانها از طریق نیروهای متقاضی انتقال در تهران تأمین می‌شوند که بنابر درخواست کارمند با توجه به ویژگی و شرایط دستگاه مورد نظر، این نیروها منتقل می‌شوند و قسمتی از افراد منتقل شده‌اند و بخشی نیز در فرایند انتقال قرار دارند.

معاون منابع انسانی و راهبردی معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور، در مورد استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و جوانان تحصیل‌کرده در دستگاه‌های دولتی با وجود محدودیت استخدام تأکید کرد: با توجه به تکالیف قانونی برای دستگاه‌ها و محدودیت در استخدام در عین حال ضرورت استفاده از توان نیروهای کارشناسی جوان و فارغ‌التحصیلان احساس می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد، از طریق جابجایی نیروهای موجود در دستگاه ها نیاز نیروی انسانی برطرف می‌شود.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه دولت نیز به استخدام نیروی جدید نیاز دارد یادآور شد: همچنان دولت در حال استخدام نیروی جدید است با این تفاوت که این بار محدودتر عمل می کند . لازم به ذکر است اخیراً 40 هزار نفر نیروی جدید از طریق مجوز استخدام به وزارت آموزش و پرورش داده شد و بخشی از آنان جذب شده اند.
تحریری نیک صفت با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی در استخدام زن و مرد وجود ندارد تصریح کرد: در ارتباط با جذب نیروهای متخصص همیشه صرف نظر از جنسیت آنها که زن باشند یا مرد ، به شایستگی هایشان و همچنین مقدار نیرویی که یک دستگاه احتیاج دارد توجه می شود .

معاون منابع انسانی و راهبردی معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: دادن مجوز استخدام نیروی جدید به دستگاه‌هایی انجام می‌شود که در بخش جابجایی نیرو در خود دستگاه به خوبی عمل کرده، اما در عین حال نیاز آن دستگاه به نیروی جدید برطرف نشده باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours