لوایح لازم برای حمایت از حقوق زنان را تهیه می‌کنیم

12 آذر 1389

خبرگزاری فارس: مدیر اجتماعی مرکز امور زنان با بیان اینکه بررسی مسائل مربوط به حقوق زنان از برنامه‌های معاونت اجتماعی این مرکز است، گفت: در حوزه مسائل حقوقی زنان راه‌حل‌ها را به صورت پیشنهاد در قالب لوایح ارائه می‌کنیم و از این طریق در حل مسائل حقوقی و اجتماعی زنان گام برمی‌داریم.

بهجت‌السادات شهرتاش در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌ خصوص برنامه‌های واحد اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای زنان و دختران کشور اظهار داشت: حوزه معاونت اجتماعی چند فعالیت را به عنوان وظیفه اصلی مد نظر دارد که بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی زنان، مسائل حقوقی آنها و تعامل با سازمان‌‌های ذیربط از جمله مهمترین این وظایف است.

وی افزود: در بخش مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، بررسی مسائل تهدید کننده آرامش روانی و معنوی زنان از سایر برنامه‌های ماست چرا که تهاجم فرهنگی و آشفتگی در کانون خانواده به بُعد معنوی و آرامش زنان در خانواده آسیب می‌‌رساند به همین دلیل در واحد مدیریت اجتماعی تلاش می‌کنیم با بررسی این مسائل برای آن راه‌حل‌هایی ارائه کنیم.

مدیر اجتماعی مرکز امور زنان تصریح کرد: بررسی مسائل مربوط به حقوق زنان از سایر برنامه‌های معاونت اجتماعی است و تلاش می‌کنیم تا در حوزه مسائل حقوقی زنان راه‌حل‌ها را به صورت پیشنهاد در قالب لوایح ارائه کنیم و از این طریق در حل مسائل حقوقی و اجتماعی زنان گامی برداریم.

شهرتاش با بیان اینکه مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یک مرکز سیاستگذار و هماهنگ کننده در حوزه زنان است، عنوان کرد: البته این موجب نمی‌شود که حوزه فعالیت ما محدود تلقی شود بلکه این مرکز عملکرد هیچ یک از سازمان‌ها و دستگاه‌ها را از نظر دور نداشته و نسبت به باید و نباید‌های حوزه زنان با رویکرد کارشناسانه و نظارتی با سازمان‌های مختلف تعامل و همکاری دارد.

وی گفت: سیاست مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ورود کارشناسانه، همه جانبه‌نگر و تأثیرگذار با تأکید بر روی نتایج مؤثر و ماندگار و به دور از اقدامات شتاب‌زده است و دلیل اینکه در برخی از مسائل زنان با تأنی وارد می‌شویم اعتقاد به اظهار نظر با تفکر جامع در زمینه این مسائل برای ارائه راهکار به مراجع ذیربط و تعامل منطقی با افکار عمومی است.

وی در ادامه افزود: هنگامی که در جامعه مسائل مختلفی بروز پیدا می‌کند، برخی از افراد بدون ارائه راه حل مؤثر اقدام به اظهار نظر می‌کنند در حالی‌که وظیفه مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ورود دقیق به مسائل مختلف بوده و تلاش می‌شود تا هیچ کدام از مسائل مختلف زنان جامعه از دید مرکز دور نماند و برای هر یک از آنها را‌ه حل مفید و مؤثر ارائه شود.

مدیر امور اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که چرا مرکز امور زنان در‌خصوص لایحه حمایت از خانواده و مواد جنجالی آن سکوت اختیار کرد، پاسخ داد: در ‌خصوص لایحه حمایت از خانواده سؤالات بسیاری از مرکز امور زنان و خانواده صورت گرفت در حالی که از همان ابتدای مطرح شدن لایحه حمایت از خانواده در مجلس، جلسات تخصصی در مرکز امور زنان با حضور افراد صاحبنظر و کارشناسان حقوقی، اجتماعی و فقهی برگزار شد که از نتایج آن تعاملی نزدیکتر با نمایندگان مجلس و انتقال نظرات کارشناسانه و نقادانه به آنها را می‌توان ذکر کرد.

شهرتاش بیان کرد: در لایحه حمایت از خانواده موارد بسیاری در حمایت از زنان مطرح بود اما در خصوص بندهای مورد بحث جلساتی با حضور حقوقدانان در مرکز امور زنان برگزار شد و توانست تأثیری بسزایی در روند بررسی لایحه بگذارد تا آنجا که همه هم‌نظر شدند که اظهار نظر در خصوص لایحه حمایت از خانواده کار ساده‌ای نیست و نیازمند تفکر همه جانبه است.

مدیر اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: مرکز امور زنان در خصوص لایحه حمایت از خانواده به دور از جنجال‌آفرینی کاری تخصصی و علمی ارائه داد که نتیجه آن این بود که تمام دستگاه‌ها از جمله مجلس متوجه ابعاد عمیق اجتماعی مسائل مربوط به زنان و نیاز به توجه همه جانبه به عوارض احتمالی برنامه‌های مربوط به حوزه زنان باشند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours