جایگاه زنان در طرح «دور کاری» کجاست؟

15 آذر 1389

جهان نیوز : زنان به ویژه زنان بچه دار و سرپرست خانوار که در مراکز دولتی مشغول به کار هستند در اولویت اجرای طرح دورکاری قرار می گیرند.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ آیین نامه دورکاری یا کار در خانه یا به اصطلاح “تله ورکینگ” کارمندان، چندی پیش به تایید هیات دولت و رئیس جمهور رسید و ابلاغ شد.

این طرح را، وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با هدف افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارمندان دولت تصویب کردند.

مطابق با این طرح دستگاه اجرایی موظف است امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام دورکاری را در اختیار کارمند دورکار قرار دهد.
همچنین کارمند دورکار موظف است امکانات و تجهیزات دورکاری را صرفا برای انجام فعالیت‌های دستگاه متبوع خود استفاده کند و مسئولیت نگهداری از امکانات و تجهیزات مذکور بر عهده وی خواهد بود.

مطابق با اخبار رسیده، پروین هدایتی قائم مقام مرکز امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهوری از ارائه طرحی به هیات دولت به منظور در اولویت قرار گرفتن زنان، بویژه زنان سرپرست خانوار و زنان دارای فرزند شاغل در دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از آیین‌نامه دورکاری خبر داد.

بنابر گفته هدایتی، زنان شاغل در مشاغل تایپی، تحقیقاتی و دیگر مشاغلی که الزامی برای حضور فیزیکی در حوزه کاری خود ندارند، می‌توانند از مزایای این آیین‌نامه بهره‌مند شوند.

گفتنی است با توجه به افزایش آلودگی هوا در چند روز گذشته طرح مذکور راه گشا بوده و می تواند در کاستن آلودگی هوای تهران مفید واقع شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours