فرزانه روستا به همراه دو تن دیگر از روزنامه شرق بازداشت شدند / انتقال هنگامه شهیدی و زهرا بهرامی به بند عمومی زنان اوین

16 آذر 1389

فرزانه روستا به همراه دو تن دیگر از روزنامه شرق بازداشت شدند

جرس: ماموران لباس شخصی بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۶ آذرماه، با حمله به روزنامه شرق سه تن از اعضای تحریریه و مدیر عامل آن روزنامه را بازداشت کردند.

به گزارش جرس، در پی حمله ماموران امنیتی به روزنامه شرق موبایل تمام خبرنگاران و روزنامه نگاران این روزنامه مورد تفتیش قرار گرفت و در نهایت سه نفر از اعضای تحریریه به نام های کیوان مهرگان، فرزانه روستایی و احمد غلامی و همچنین علی خدابخش، مدیر عامل و سرمایه گذار آن بازداشت شدند.

احمد غلامی سردبیر روزنامه، فرزانه روستایی دبیر سرویس بین اللمل و کیوان مهرگان از اعضای سرویس سیاسی این روزنامه بوده اند.

انتقال هنگامه شهیدی و زهرا بهرامی به بند عمومی زنان اوین

ماه گذشته بر خلاف اصل تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان، تمام زنان زندانی سیاسی بند عمومی زنان زندان اوین به بند متادون که محل نگهداری مجرمین خطرناک و فاقد استاندارهای لازم زندان است منتقل شده بودند.

به گزارش رهانا، هنگامه شهیدی روزنامه‌نگاری که به ۶ سال زندان محکوم شده نیز بعد از عدم تمدید مرخصی و بازگشت به زندان به این بند منتقل شده بود. در طی روزها گذشته با موافقت با بازگشت وی و زهرا بهرامی به بند عمومی، روز یک‌شنبه این دو نفر به این بند زندان اوین منتقل شدند.

این در حالی است که در حال حاضر ۱۶ زندان زن سیاسی از جمله بهاره هدایت، مهدیه گلرو، عاطفه نبوی و… همچنان در بند متادون بدون حق استفاده از تماس تلفنی، در شرایط امنیتی و در سلول‌های دربسته به سر می‌برند.

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی –هلندی تبار است که از تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده و و مدت‌ها در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر می‌برد. این زندانی که از بازداشت شدگان روز عاشورا است، همچنان بدون صدور حکم در بازداشت به سر می‌برد و تهدید به صدور حکم اعدام شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours