در گفتگو با ناهید طباطبایی: رمان “پنجاه سالگی” در ادامه “چهل سالگی” نیست

22 آذر 1389

ناهید طباطبایی که پیش از این رمان “چهل سالگی” وی منتشر شده و بر اساس آن هم فیلمی به همین نام ساخته و اکران شده است از آغاز نگارش رمان جدیدش با نام “پنجاه سالگی” خبر داد و آن را دنباله اثر قبلی ندانست.
ناهید طباطبایی درباره کتاب‌های جدیدی که در دست نگارش دارد به خبرنگار مهر گفت: به تازگی نگارش رمان “پنجاه سالگی” را آغاز کرده‌ام که تاکنون 40 صفحه آن نوشته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این کتاب دنباله رمان “چهل سالگی” است بیان کرد: نه این کتاب دنباله آن اثر نیست و حتی شخصیت اصلی آن هم با کتاب قبلی یکسان نیست ولی “پنجاه سالگی” از لحاظ حجم شبیه “چهل سالگی” خواهد بود.

نویسنده “بانو و جوانی خویش” با اشاره به اینکه مشخص نیست نگارش رمان اخیرش چقدر طول بکشد، توضیح داد: این کتاب درباره زندگی زنی هنرمند است که داستان حول مسائل عاطفی، اخلاقی و اجتماعی او پیش می‌رود.

طباطبایی ادامه داد: همچنین یک مجموعه داستان جدید با موضوعات روزمره زندگی در دست تدوین دارم که تاکنون 4 داستان آن نوشته شده و در حال نگارش 3 داستان دیگر آن هستم. این کتاب را که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ام احتمالا برای چاپ به نشر چشمه می‌دهم.

این مترجم درباره اقتباسی که قرار بود از داستان “جامه‌دران” وی برای یک فیلم سینمایی انجام دهد توضیح داد: گویا کارگردان موفق به توافق با تهیه‌کننده‌ای نشده است در نتیجه مساله ساخت فیلم بر اساس آن داستان فعلا منتفی است.

وی در پایان درباره یک اثر که با ترجمه وی در انتظار دریافت مجوز است اینگونه خبر داد: “راه و رسم دنیا” عنوان سفرنامه‌ای است که از فرانسه ترجمه کرده‌ام و نشر شهاب قرار است آن را منتشر کند. این کتاب خاطرات سفر نیکولا بوویه جهانگردی است که 80 سال پیش از سوئیس به ایران آمده و نوشته‌های وی زاویه دید جالبی درباره ایران دارد و متن ان هم شاعرانه است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours