فاصله نرخ بیسوادی زنان نسبت به مردان به کمتر از 9 درصد کاهش یافت

12 دی 1389

ایسنا : معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اعتبار 222 میلیارد تومانی سازمان نهضت سوادآموزی در سال جدید، گفت: میانگین سرانه هر سواد آموز در دوره مقدماتی کمتر از 200 هزار تومان است که این هزینه به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای هر سوادآموز در یک دوره هزینه می‌شود.

پرویز کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص سوادآموزانی که پس از اتمام دوره تحصیل در نهضت سوادآموزی موفق به کسب درجات علمی و ورود به آموزش عالی شده‌اند، افزود: تاکنون سه هزار سوادآموز که فرصت اولیه را از دست داده بودند، در پوشش نهضت سوادآموزی، احیا شده و توانستند از دیپلم تا مقاطع دکترا تحصیل کرده و مشغول فعالیت در رشته‌های تحصیلی خود شده و از چهره‌های موفق امروز محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد علیرغم این که تحصیلات خود را از نهضت آغاز ‌کرده‌اند، پس از اتمام دوره تحصیلات نیز به عنوان آموزشیار در سازمان نهضت سوادآموزی فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور، کسب پنج مدال افتخار جهانی توسط سوادآموزان نهضت را از موفقیت‌های این سازمان برشمرد و خاطر نشان کرد: این موفقیت‌ها شناساندن و رساندن حقیقت اسلامی در خارج از کشور است، چرا که نهضت توانسته در بخش‌هایی که بیشترین دغدغه‌ را پس از انقلاب داشتیم، این امر را مورد توجه قرار دهد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های نهضت سواد آموزی تحکیم و تثبیت سوادآموزی افراد است، لذا با آموزش مهارت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی در قالب کتاب‌های ساده و روان و با استفاده از گروه‌های پیگیر و رفع اشکال و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

کوثری در پایان بیان این که آمار نرخ بیسوادی در بین زنان بیشتر از مردان است، عنوان کرد: فاصله نرخ بیسوادی زنان نسبت به مردان در بدو انقلاب 7/23 درصد بود که اکنون این آمار به کمتر از 9 درصد کاهش یافته است. همچنین فاصله نرخ بیسوادی در بدو انقلاب در شهرها و روستاها 35 درصد بوده که هم اکنون به کمتر از 14 درصد رسیده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours